سریال-بازی-مرکب _ (معماری و طراحی صحنه سریال بازی مرکب( Squid Game )
بازی مرکب سریال تلویزیونی محصول کشور کره جنوبی است.
این سریال به دلیل فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه مورد تحسین جهانی قرار گرفته است. طراحی صحنه در فیلم و سریال ها، حامل پیامهای مخفی در بطن داستان است که پرداختن به آنها میتواند به درک بهتر داستان کمک کند.
معماری سورئال بازی مرکب
بازی ها در فضاهای روشنتر و مینیمال و منحصر به فردی برگزار می شوند که تا حدودی استرس آور هستند. برای تضاد این صحنه ها، در قسمت های مختلف سریال فضاهای تاریک و غار مانند برای فعالیت هایی مانند خارج کردن اعضای بدن ایجاد شده است. در واقع دنیای بیرون تاریک و سرد به تصویر کشیده شده است. و آن را از دنیای بازی درون با رنگ های پاستلی متمایز می کند.
الهام گرفتن نسبیت موریس اشر در صحنه ی بازی مرکب
راهروی پلههای رنگارنگ بازی مرکب، شباهت به نقاشی مشهور “حرکت دائم” یا “مثلث پونزو” اثر موریس اشر دارد. نقاشی اشر که دنیای منفرد در عین حال متصل به هم انسانها را به نمایش میگذارد. الهام خوبی برای راه پلهی سریال بازی مرکب بوده است. پلکانی که تک تک بازیکنان سریال-بازی-مرکب باید از آن عبور کنند تا به بازی مرگ و زندگی برسند. شبیه به هزار توی عجیبی است که امکان گم شدن در آن بالا است. بازیکنان برای دیدن دوبارهی این راهرو باید بر سر زندگی خود معامله کنند بدون آن که به فکر یکدیگر باشند.
سالن اصلی بعنوان خوابگاه در بازی مرکب که بیشتر شیه به آمفی تئاتر است
نگاه سورئال در ، خانه های سفالی با شیروانی مانند نقاشی های کودکانه در حیاط برای بازی چراغ سبزچراغ قرمز دیده می شود. همچنین در بازی اول استفاده از عروسک رباتیک غول پیکر مجهز به دوربین چشمی اسکنر نظارت در زندان ها را تداعی می کند. ، و مقیاس بزرگ و ترسناک آن باعث می شود شرکت کنندگان حتی از اندازه واقعی حقیرتر به نظر برسند. و تاثیرات احساسی حاصل از انچه توسط بینندگان دیده می شود را افزایش دهد. جالب است بدانید که این عروسک غول پیکر واقعی است. و حالا در موزهای در شهرستان جینچئون نگهداری میشود.
برای چالش بعدی بازیکنان خود را در زمین بازی میبینند که در آن سرسرهها، تابها ی کودکانه بزرگ هستند. که ایده طراحی این فضا به کودکی افراد برمیگردد. زمین بازی و وسایلی مثل تاپ و سرسره، بازیکنان را به کودکی خود میبرد. و آنها را دعوت به یکی از بازیهای شیرین کودکی میکند. با این تفاوت که ترس، جایگزین لذتهای کودکانهی آنها شده و صدای شلیک گلوله جای صدای خنده را گرفته است.
طراحی یک زمین بازی غول پیکر برای بزرگسالان در سریال-بازی-مرکب
یکی دیگر از ارجاعات به معماری معاصر را می توان در سالن انتظار مشاهده کرد. جایی که یک فضای سفید و روشن ، طرح های زاها حدید یا سانتیاگو کالاتراوا را به یاد می آورد. مدیر هنری چای کیونگ سان توضیح داد که این طراحی در تلاش برای ایجاد نوعی احساس نگران کننده به وجود آمده که از یک اتاق سفید احساس می شود. ، بدون اینکه بازیکنان بدانند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. ما می خواستیم یک فضای ناشناخته ایجاد کنیم.
در سرتاسر سریال، از معماری به عنوان ابزاری برای افزایش تنش، شادی و احساسات استفاده میشود. و یک عنصر بصری و فضایی عالی به داستان سرایی میافزاید. بازی مرکب از آن دسته آثار پیچیده با داستان پر پیچ و خم است. که در پس بسیاری از المانهای آن پیام مهمی نهفته و ما را به بررسی خود پیام دعوت میکند.