طراحی داخلی, محیط درمانی

طراحی داخلی بیمارستان کودکان با معماری رنگارنگ

طراحی داخلی بیمارستان کودکان با معماری رنگارنگ/معماری داخلی

  • بیمارستان یکی از فضاهایی است که طراحی داخلی در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • پرسنل، بیمار، همراهان بیمار و از همه مهمتر کودکان تاثیر زیادی از عامل رنگ خواهند گرفت.
  • كودكان نيز نيازهای خاص خودشان را در طراحي و رنگ دارند. آن‌ها ماندن در بيمارستان را ناراحت‌كننده مي‌يابند.
  • طراحی رنگ خوب می تواند از بيمارستان يك مكان كمتر سازمانی و بيشتر خوشايند و جالب بسازد.

در طراحی داخلی این بیمارستان که مختص کودکان می باشد طراح سعی کرده تا با مقابله با قوانین سختگیرانه رنگ های شاد و روشن و همینطور دوست داشتنی برای کودکان را وارد فضا کند.

این بیمارستان شامل ۴۶ اتاق مجلل و ۶ فضای چندمنظوره می باشد که با هدف راحتی و آسایش کودکان بیمار با سبکی رنگارنگ و دارای اشکال هندسی می باشد البته برای بعضی از اتاق ها برای مثال کودکان مبتلا به اوتیسم به دلیل ماهیت بیماری اتاق های تیره تر به آنها اختصاص داده شده است.

 

طراحی داخلی بیمارستان

معمار از اهداف خود در روند طراحی این بیمارستان توجه به خوشحالی پدر و مادر و نزیکان بیمار را بیان می کند و می گوید هرچند که این اتاق ها برای کودکان طراحی شده است، اما هم به این دلیل که کودکان در تمام گروه های سنی از فضا استفاده می کنند و هم برای ایجاد احساس خوب در همراهان بیمار به این سبک طراحی شده همچنین به دلیل فضای بهداشتی و نیاز به استریل سعی شده تا در طراحی داخلی استانداردهای لازم کاملا رعایت شود.

طراحی داخلی بیمارستان

طراحی داخلی بیمارستان

روند طراحی و اجرای این پروژه برای طراحی داخلی رنگی و هنرمندانه و متناسب با علایق کودکان و همراهان و همچنین ایجاد فضایی با تجهیزات پزشکی مناسب یک سال زمان برده و با ایجاد امکانات مناسب سعی شده تا روند تسکین بیماران و بهبودی ان ها تسریع شده و آرامش بیشتری را برای درمان کودکان به همراهان انتقال دهد.

طراحی داخلی بیمارستان

  

منبع: retaildesignblog

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *