Interiors, دکوراسیون داخلی منزل, طراحی داخلی و معماری مسکونی, معرفی متریال روز, معماری وطراحی داخلی, مقالات آموزشی

آیینه کاری وچگونگی استفاده ی آن در دکوراسیون داخلی

آیینه کاری دکوراسیون داخلی.jpg
آینه‌ کاری پازلی

 

آینه کاری مدرن انتخاب خوش‌سلیقه‌ها برای دکوراسیون داخلی

آینه‌ کاری مدرن یا دکوراتیو، استفاده از آینه ‌ها با طرح‌های هنری و زیبا است که باعث زیبا شدن منزل می‌شود. با نصب آینه های دکوراتیو مدرن، ارزش معماری منزل بالا رفته و دکوراسیون خانه زیباتر جلوه داده می‌شود. آینه‌ کاری دکوراتیو را می‌توان روی یک دیوار خاص به جای تابلو نصب کرد. استفاده از این نوع آینه ‌ها با طرح‌های مختلف، می‌تواند بازتاب نور را چندین برابر کند. این آینه ‌ها در رنگ‌های مختلف و زیبا از جمله طلایی، مسی، برنزی و نقره‌ای تولید می‌شوند.

کاربرد آینه کاری مدرن در منزل

در منزل همه ایرانی‌ها آینه وجود دارد؛ از آینه شمعدان و لاله‌ها گرفته تا آینه هایی با طرح‌های مختلف. استفاده از آن‌ها به فضا تازگی و گستردگی می‌بخشد و در کسب آرامش افراد ساکن خانه نقش موثری دارد. در احادیث و تعالیم دینی نیز اشاراتی به آینه شده است؛ از جمله‌ی آن حدیث مشهور “مومن آینه‌ مومن” است. در قرآن مجید کلمه‌ی آینه به طور مستقیم نیامده، اما عباراتی که معنای آن را بدهد استفاده شده است.

پوشش دیوارها با آینه

نوعی از آینه کاری مدرن نصب آینه های بزرگ در برخی از منزل دیوارهای است. با این کار، علاوه بر پوشش یافتن قسمت‌های مورد نظر، زیبایی و جلوه‌ی خاصی به منزل افزوده می‌شود.

افزایش مساحت و ارتفاع سقف و دیوار

آینه‌ نور را در محیط منعکس می‌کند و تصویر محیط را در خود نمایش می‌دهد. نصب درست آینه، با ایجاد خطای دید در ذهن بیننده، حس وسعت را به فضا القا می‌کند.

وسیع نشان دادن فضا

یکی از مهم‌ترین کاربردهای آینه در دکوراسیون منزل، بزرگ نشان دادن فضا است. این مورد به ‌خصوص در خانه‌هایی با مساحت کم، بسیار کاربردی است. در هر فضایی که خواستار وسیع دیده شدن آن هستید، آینه کاری مدرن انجام دهید.

افزایش نور محیط توسط آینه ‌ها

تاثیر آینه بر روشنایی خانه قابل انکار نیست. نصب آینه در قسمتی از خانه که تاریک است، باعث ایجاد در ‌این محیط می‌شود.

کاربرد جالب آینه برای ایجاد انگیزه

اگر انسان خود را در حال انجام فعالیتی ارزشمند بیند انگیزه‌اش چندین برابر می‌شود. دلیل عمده‌ی نصب آینه قدی در باشگاه‌ها، این است که ورزشکاران خود را حین انجام حرکات ورزشی ببینند و انگیزه بگیرند.

انواع آینه‌ کاری‌ مدرن دکوراتیو

آینه‌ کاری مدرن شامل طرح‌های متنوع و مختلفی می‌شود. در ادامه چند نمونه از آینه‌ ‌کاری های دکوراتیو مدرن را بررسی می‌کنیم:

دیوارپوش آینه‌ای

دیوارپوش آینه‌ای نیز یکی دیگر از انواع آینه‌ کاری مدرن است که امروزه در دکوراسیون منزل بسیار رایج شده است. زیبایی محیط را دوچندان کرده و سبب انعکاس نور به محیط و روشنایی محیط می‌شود. این سبک از آینه ها برای پوشش دیوارهای اتاق خواب و پذیرایی در منازل استفاده می‌شوند. علاوه بر آن در رستوران‌ها و هتل‌ها نیز کاربرد دارند.

دیوارپوش آینه‌ای

آینه ‌کاری گرد

آینه های گرد دکوری، از دیگر آینه های زیبا و جذاب هستند که با استفاده از برش‌های دایره‌وار آینه در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. این سبک از آینه‌ کاری مدرن به صورت تکی یا به شکل مجموعه‌ای از چند آینه گرد، بر روی دیوار نصب می‌شوند.

آینه ‌کاری گرد

آینه ‌کاری پازلی

در این سبک از آینه ‌کاری مدرن تکه‌های آینه در کنار هم قرار گرفته و طرح‌های پازل‌واری را تولید می‌کنند. این ایده‌ی جالب برای تزیین اتاق بسیار مناسب است. همچنین در اشکال و ابعاد مختلف قابل اجرا است که علاوه بر نور و روشنایی، زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد. آینه‌ کاری پازلی

آینه‌ کاری با طرح‌های خاص

در این سبک از آینه‌ کاری مدرن آینه ها در طرح‌های مختلف با ابعاد متناسب با فضای مورد نظر شما تهیه و نصب می‌شوند که زیبایی متفاوتی به محیط می‌بخشند. طرح‌هایی مانند پروانه، قلب، کشتی، ابر، قاصدک و صدها طرح دیگر.

آینه ‌کاری مدرن با طرح های خاص

آینه‌ کاری تایل

یکی از پرکاربردترین آینه های دکوراتیو تزیینی است که تکه‌های آینه، شبیه کاشی در کنار هم چیده شده‌اند. کنار هم قرار گرفتن تایل‌ها، باعث تکرار منظم یک طرح زیبا و خاص می‌شود و انعکاس نور در انواع زاویه‌ها، باعث زیبایی خیره‌کننده می‌شود. این تایل‌ها روی‌شبکه‌های توری شکل قرار گرفته و مونتاژ می‌شوند. از ویژگی‌های این نوع آینه‌ کاری مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روی انواع سطوح می‌توان این آینه را نصب کرد.
  • این آینه ها، مناسب محیط‌های مرطوب مانند آبنما و استخر نیست.
  • به راحتی با یک دستمال نرم و مرطوب پاک می‌شود.

آینه ‌کاری تایل

انواع آینه کاری مدرن

این آینه های دکوراتیو به لحاظ سبک و نوع تولید به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

آینه های تراش خورده

یکی دیگر از انواع آینه‌ کاری مدرن استفاده از آینه‌ های تراش‌خورده است. این آینه ها به اشکال هندسی مختلف و منظم، برش خورده و با دستگاه‌های خاص، لبه‌های آن تراش می‌خورد. بعد از تراش و نصب این آینه ها در کنار، هم تلالو زیبای نور دیده می‌شود. این آینه ها قیمت مناسبی دارند، نصب ساده‌ای داشته و در هر متراژ و فضایی قابل اجرا هستند.

آینه های ونیزی

آینه ونیزی، نوعی آینه قدیمی و عتیقه است که زیبایی و ظرافت خاصی دارد و این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در خانه‌های مدرن از این آینه ها استفاده می‌شود. یکی دیگر از انواع آینه‌ کاری مدرن استفاده از آینه های ونیزی است این آینه اولین بار در ایتالیا ساخته شد. روی این آینه ها نقوش ظریفی وجود دارد و دور آن‌ها از آینه های منبت کاری استفاده شده است و مطابق روشی خاص تولید می‌شوند که تولید آن هم زمان‌بر است. این آینه ها، اثر هنری و کار دست محسوب شده و توسط هنرمندان تولید می‌شود؛ بنابراین گران هستند.

از مزایای آینه ونیزی می‌توان به استحکام آن اشاره کرد که به دلیل استفاده از گرد طلا در زمان ساخت و پرداخت قاب و خود آینه است. این هنر در ایران قدمت طولانی ندارد. به دلیل پرطرفدار بودن این آینه، افراد معدودی اقدام به تولید این آینه ها می‌کنند.

آینه کاری مدرن‌ ونیزی

آینه های حجمی

یکی دیگر از انواع آینه‌ کاری مدرن استفاده از آینه های حجمی است. این آینه در سال ۲۰۱۷ در ایتالیا تولید شد و خیلی زود مورد استقبال مردم ایتالیا قرار گرفت. از سال ۱۳۹۶ نیز این آینه ها در ایران تولید می‌شوند که از کیفیت خوبی برخوردارند.

این سبک از آینه‌ کاری مدرن به شکل سه بعدی و با طراحی متفاوتی کار می‌شود. امروزه برای طراحی داخلی بسیار از آن استفاده می‌شود که فضا را بسیار مدرن جلوه می دهد. آینه های حجمی را به عنوان دیوارکوب یا رومیزی و یا به شکل آویز می‌توان به کاربرد.

آینه کاری مدرن حجمی

برای تولید این آینه ها، ابتدا با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی ۳D، شکل این آینه ‌ها طراحی می‌شود. سپس با دستگاه‌های تمام اتوماتیک CNC برش خورده و با زیرسازی مورد نظر کنار هم قرار می‌گیرند. در این عملیات، دقت حرف اول را می‌زند چرا که اگر خطای یک میلی‌متری وجود داشته باشد، آینه به خوبی روی دیوار نصب نمی‌شود. در زیر این آینه ورق PVC قرار داده می‌شود که به زیر کار، حجم و پستی و بلندی می‌دهد.

آینه‌ کاری مدرن در دکوراسیون داخلی

این آینه های دکوراتیو مدرن را در نقاط مختلف منزل می‌توان نصب کرد. به عنوان مثال دیوارهای پذیرایی را می‌توان آینه کاری کرد که در عین مدرن بودن، زیبایی بسیاری به خانه شما خواهد بخشید. می‌توانید قسمت‌های خاصی از خانه مانند فضای بالای میز ناهارخوری را با طرح‌های مختلف آینه‌ کاری کنید. برخی از انواع آینه ها را می‌توان با قاب گچبری سفارش داد که زیبایی بی‌نظیری دارد.

آینه با قاب گچبری

فضای بالای شومینه نیز یکی از قسمت‌هایی است که آینه‌ کاری مدرن روی آن می‌تواند زیبایی خاصی به منزل شما بدهد. چرا که ترکیب آینه دکوراتیو مدرن با پتینه، زیبا و خاص است. از مزیت‌های این آینه ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • در انواع طرح‌های هندسی، مانند لوزی مربع و طرح‌های منحنی قابل اجرا هستند.
  • به راحتی نصب می‌شوند.
  • به نسبت بقیه تزیینات دکوراسیون، ارزان‌تر هستند.
  • در رنگ‌های مختلفی مانند طلایی، مسی، برنز و نقره‌ای تولید می‌شوند که متناسب با رنگ دکوراسیون خانه می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

کاربرد آینه در دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن، جایی است که روزانه مدت زیادی در آن وقت می‌گذرانید. نصب آینه در این قسمت از خانه، باعث ایجاد حس خوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه‌ی گزاف، این فضا را بزرگ‌تر کنید، آینه‌ کاری مدرن گزینه‌ی خوبی است. قرار دادن دو آینه روبه‌روی هم، به لحظ علم فیزیک باعث افزایش بسیار زیاد وسعت فضا می‌شود. اگر این دو آینه هم‌اندازه باشند نیز، زیبایی آن دوچندان می‌شود. اگر امکان نصب آینه را دارید، بهتر است از این ترفند استفاده کنید.

کاربرد آینه در دکوراسیون اتاق خواب

بهترین محل برای آینه‌ کاری مدرن، دیوارهای اطراف تخت است نه روبه روی تخت. می‌توانید انواع آباژور را در روبه‌روی آینه ها قرار داده و روشن کنید تا نور اتاق دو برابر شود.

کاربرد آینه در زیبایی سرویس های بهداشتی

در تمام سرویس‌های بهداشتی آینه نصب می‌شود. انواع آینه‌ کاری مدرن را متناسب با این محیط می‌توانید به کار ببرید. اما توصیه ما آینه ‌های گرد است چرا که زاویه‌ی کابینت‌های سرویس را گرفته و زیبایی محیط را دو چندان می‌کند.

سخن آخر

آینه کاری مدرن روشی مقرون به صرفه برای زیبایی خانه است اگر خواستار ایجاد تنوع در دکوراسیون منزل خود هستید آینه کاری مدرن یکی از بهترین گزینه‌ها است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *