پروژه های معماری, معماری مسکونی, مقالات آموزشی

آپارتمان شماره 135،معماری بی نظیر از استودیو BNS

معمار ی آپارتمان
آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو

آپارتمان شماره 135،معماری بی نظیر از استودیو BNS

آپارتمان شماره 135 یک ساختمان مسکونی پنج طبقه است که در منطقه سعادت آباد و در شمال غرب تهران واقع شده است. هر طبقه شامل یک واحد سه خوابه است. در طبقه همکف ورودی اصلی ، لابی و یک اتاق چند منظوره قرار دارد. امکانات دیگری از جمله استخر ، سونا ، جکوزی و پارکینگ در زیرزمین قرار دارد.

آپارتمان شماره.135 طراحی پلان توسط BNS استودیواز نظر تاریخی یک خانه دارای ارزش های ویژه ای در معماری و فرهنگ ایرانی است ، ارزش هایی مانند محیط باز ، زیبایی ، درونگرایی ، تعادل و وحدت و به ویژه احترام به حریم خانواده ها. در طول یک قرن گذشته ، با توجه به تغییرات در سبک زندگی و تقاضای زیاد برای ساخت و سازهای جدید ، بیشتر این ارزشهای گرانبها تغییر یافته است.

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو1ایده اصلی طراحی آپارتمان شماره 135 احیای میراث از دست رفته و تفسیر مدرن از مفاهیم قدیمی بود. بنابراین ، آجربه عنوان یک مصالح ساختمانی سنتی در این پروژه استفاده شده است. ترکیبی از پانل های آجری ثابت و قاب های مدولار بیرون زده برای ایجاد نمای مدرن و پویا استفاده شده است. پانل های آجری در جلوی پنجره ها با فیلتر کردن نور طبیعی به عنوان بافر دما عمل می کنند.

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو2در زمان متفاوت روزانه ، الگوهای آجری جلوه زیبایی از نور و سایه در داخل هر واحد ایجاد می کند. این پدیده باعث ایجاد تنوع ، افزایش کیفیت فضا برای ساکنان شده در حالی که در صرفه جویی انرژی نقش موثری دارد. باغ بام و جعبه های گل های مدولار در جلوی پنجره ها برای بهبود کیفیت محیط و در عین حال برجسته کردن ارزش های زیبایی شناسی طراحی شده اند.

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو3

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو4

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو5

آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو6آپارتمان شماره.135 طراحی توسط BNS استودیو7

معماران: استودیوی BNS
مساحت: 2300.0 متر مربع
سال ساخت: 1397
عکس ها: فرشاد کازرونی ، آذین سلطانی

آپارتمان شماره.135 طراحی پلان توسط BNS استودیو1

آپارتمان شماره.135 طراحی پلان توسط BNS استودیو2

آپارتمان شماره.135 طراحی پلان توسط BNS استودیو3

آپارتمان شماره.135 طراحی پلان توسط BNS استودیو4

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *