فضا های بیرونی, معماری مسکونی

طراحی و دکوراسیون خانه و تراس سبز HA HOUSE

طراحی و دکوراسیون خانه و تراس سبز HA HOUSE

طراحی و دکوراسیون خانه و تراس سبز HA HOUSE : در پروژه پیش رو تراس های باغ مانند و  فضاهای زندگی را در Ha House توسط معماران Vo Trong Nghia پیوند می خورند. باغ ها را می توان در تمام سطوح مختلف این خانه در شهر هوشی مین ویتنام یافت که توسط معماران Vo Trong Nghia طراحی شده است.

Ha House آخرین مورد اضافه شده در مجموعه خانه های درختان معماران Vo Trong Nghia است ، پروژه ای که قصد دارد ساکنان شهری را به طبیعت نزدیک کند. هر گونه شناسی خانه یک چیز مشترک دارد – کاشت یک ویژگی جدایی ناپذیر است.

این استودیو با Ha House فضایی را برای سه نسل در زمینی جمع و جور به عرض هفت متر طول و 20 متر ایجاد کرده است. این ساختمان در یک منطقه مسکونی متراکم واقع شده است ، تقریباً 15 دقیقه با ماشین از مرکز شهر ویتنام فاصله دارد.

همانند بسیاری از املاک موجود در این منطقه ، ساختمان با دیوارهای همسایه مشترک است و بنابراین دسترسی محدودی به نور طبیعی و تهویه دارد. این استودیو به دنبال راهی برای ایجاد فضاهای روشن و مطبوع بود. فضاها شامل استخر شنا ، پارکینگ ، مکان های ورزشی و فضای زندگی با برنامه باز ، در کنار باغ های گسترده ای است که برای بازی کودکان و غذاخوری در فضای باز استفاده می شود.

این برنامه چند وجهی تصمیم به تقسیم باغ به قسمتهای کوچکتر که در سطوح مختلف پخش شده و توسط یک راه پله فولادی خارجی به هم متصل شده اند ، را برانگیخت. این سازه به یک سری حجم جدا شده است که پیچ خورده و از خیابان بالای طبقه همکف برمی گردد. کانکس های طبقه فوقانی به طرف جاده برای استقرار باغ بزرگ بام مشترک است.

این استودیو گفت: “باغ های پلکانی خانه با تراس ها در هم آمیخته اند زیرا به طبقه آخر متصل و مداوم هستند.”

“بسته به نوع درختان ، آنها یک چتر ایجاد می کنند که نور شدید خورشید را فیلتر می کند و هوا را برای خانه خنک می کند. علاوه بر این ، هر گلدان درخت همچنین به عنوان یک صفحه از جاده اصلی عمل می کند.”

اندازه و عملکرد تراس ها در هر طبقه متفاوت است ، بعضی از آنها به عنوان باغهای خصوصی طراحی شده اند که از اتاق خواب ها قابل دسترسی هستند و برخی دیگر فضاهای عمومی بیشتری را برای اجتماع ساکنان تشکیل می دهند.

یک خلا بزرگ مرکزی اتاق نشیمن ، آشپزخانه و اتاق ناهار خوری در طبقه همکف را با کتابخانه و اتاق خواب کودکان در دو طرف طبقه اول متصل می کند.

یک چراغ سقفی زاویه دار در بالای پلکان داخلی که این فضاها را به هم پیوند می دهد ، باعث می شود نور طبیعی فیلتر شده در یکی از درختان فضای داخلی را روشن کند.

فضای اصلی زندگی همچنین با پنجره هایی با ارتفاع کامل که به استخر شنا نگاه می کنند ، پوشانده شده است ، در حالی که دهانه های بزرگ باعث می شود که همه اتاق ها نور کافی و منظره ای از فضای سبز را دریافت کنند.

با پیکربندی ساختمان به عنوان خوشه ای از حجم جبران ، معماران شکاف هایی را ایجاد کردند که اجازه می دهد نسیم های سبک و خنک کننده از فضاها عبور کنند. همراه با سایه ای که گیاهان ارائه می دهند ، این امر به کاهش اعتماد خانه به تهویه هوا کمک می کند.

یک پله باریک از کتابخانه طبقه اول به اتاق خواب اصلی در طبقه دوم صعود می کند ، که در کنار یک کمد دیواری و یک حمام با یک حمام مدور کاشی کاری شده قرار دارد.

مجموعه نهایی پله های خارجی از تراس بیرون اتاق خواب اصلی تا باغ پشت بام ، با آشپزخانه فضای باز و چشم اندازهای آن از خط افق محله ، منتهی می شود.

در دکوراسیون داخلی پروژه مواد استاندارد در تمام قسمتهای داخلی تحت درمان قرار نگرفتند تا هزینه پایین باشد. آجرهای ساخته شده محلی با کاهش هزینه های حمل و نقل و اثر کربن ، گزینه ای مقرون به صرفه و پایدار را ارائه می دهند.

رنگ خاکی آجرکاری با چوب و بتن بافتی ترکیب شده و به فضاها احساس دنج و طبیعی می بخشد که با درخشش چشم انداز شاخ و برگ درختان از پنجره ها تکمیل می شود. Vo Trong Nghia استودیوی خود را در سال 2006 تاسیس کرد. از دیگر پروژه های مجموعه House for Trees می توان به خانه ای با فضای خصوصی در فضای باز که توسط سایبان گیاهان کوهنوردی محافظت می شود ، و یک ملک دارای صفحات کف بتونی انباشته شده توسط سوراخ هایی که درختان از آن عبور می کنند ، سوراخ کرد.

 

عکاسی پروژه توسط هیرویوکی اوکی انجام شده است.

 

 

 

 

باز نشر از سایت پویانو

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *