معرفی سبک های معماری, معماری مسکونی, مقالات آموزشی

ویلا ها و آشنایی با انواع سبک آنها

قطعا همه ی شما تا حدودی با انواع سبک ویلا آشنایی دارید. آشنایی با سبک ها و ویژگی های آن ها باعث می شود تا شما آگاهانه تر و راحت تر طرح ویلای خود را انتخاب نمایید. از این رو در ادامه به طور خلاصه سبک های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی ویلاها را شرح داده خواهد شد. لازم به ذکر است که سبک معماری ویلای شما باید با طراحی و دکوراسیون داخلی مطابقت داشته باشد.

ویلا های سبک مدرن

سبک مدرن یکی از انواع طراحی هایی است که سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. طراحی مدرن ساده و متمایز است. برای دستیابی به یک طراحی مدرن، باید مطمئن شوید که رنگ، فرم و بافت مناسب را انتخاب کردهاید. توصیه بر این است که از خطوط تمیز استفاده شود. ویلاهای مدرن شامل ویژگی هایی هستند که به برخی از اصلی ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

خطوط مسطح بام:

خطوط صاف و مستقیم از ضروریات هر نمای مدرن است، به ویژه خطوط سقف مسطح و خطوط عمودی قوی. اگر در خیابان های شهر قدم بزنید، با ملاحظه ی ساختمان ها بدون شک متوجه این ویژگی طراحی می شوید: این ویژگی در عین سادگی، چشمگیر است. علاوه بر این می تواند هر نمای بیرونی را به یک پناهگاه مدرن با جذابیت فوری تبدیل کند.

متریال ترکیبی:

اگر توجه کرده باشید، مصالح و متریال ترکیبی در برخی از مدرن ترین طرح های نمای معماری در دنیای مدرن امروزی نشان داده شده است. ویلاهای سنتی آجری به نفع ویلاهای مدرن، که شامل طرح های منحصر به فرد و اشکال غیر معمول است، کنار گذاشته می شوند. این ممکن است ترکیبی از بلوک های سیاه و سفید باشد که با آجرهای سفید و روکش بیرونی خاکستری یا پانل های افقی با آجر سفید و رنگ خاکستری از طریق خطوط عمودی ترکیب شده است. ایده این است که در نمای ویلاهای مدرن، متریال مورد استفاده با یکدیگر در تضاد هستند و جلوه ای چشمگیر ایجاد می کنند که در عین حال بی زمان و کاملاً مدرن است.

نوع طرح:

ویلاهای مدرن طراحی خود را بر اساس عملکرد تنظیم می کنند. طراحی بر روی ساده گرایی و تکنولوژی تمرکز دارد. استفاده از فناوری مدرن در عملکرد مناطق مختلف فضای داخلی ویلاگنجانده شده است. در نمای ویلاهای مدرن از متریالی مانند بتن، فولاد، چوب و شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع می توان گفت که ویلاهای مدرن معمولاً ظاهری صاف و ساده دارند.

عملکرد:

در طراحی با سبک مدرن، عملکرد مهمترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قبل از اینکه بلافاصله در ایجاد یک طرح عالی که واقعاً برای شما کارساز نیست اقدام کنید، مطمئن شوید که ابتدا به آنچه واقعاً نیاز دارید فکر کنید. بدین ترتیب ویلای شما با موفقیت طراحی می شود اگر همه چیز بتواند مطابق سبک زندگی، حرفه و سلیقه ی شما عمل کند. همه چیز باید تا حد ممکن عملکردی باشد. این بهترین راه برای ساخت ویلای مدرن مورد نظر است.

رنگ:

در معماری با سبک مدرن، پالت رنگی عمدتا از رنگ های خنثی تشکیل شده است و بر رنگ روشن و برجسته تأکید شده است. شما می توانید هر رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید ، اما باید مراقب باشید که مکمل و متعادل باشند. پالت های رنگی مدرن شامل قرمز، سیاه، سفید و نقره ای است. سایر رنگ ها مانند نارنجی، کرم و قهوه ای، آبی کبالت، قهوه ای، سفید، زرد روشن، ترکیب سفید و خاکستری؛ سبز آهکی، آبی کبالت و سفید و سایر رنگ ها می باشد.

نورپردازی:

طراحی مدرن از نورپردازی مناسب استفاده می کند. بیشتر ساختارهای آنها ظاهری سبک و تقریبا شفاف دارند. استفاده از چراغ های مدرن، لامپ های دیواری، چراغ های کم نور و موارد دیگر در طراحی مدرن متداول است.

پنجره ها:

پنجره های مختلفی وجود دارد که همیشه با طراحی بیرونی ویلا تکمیل می شوند. بیشتر خانه های مدرن از شیشه های پنجره با قاب آلومینیومی استفاده می کنند اما برخی نیز به طور خلاقانه از چوب استفاده می کنند. حتی می توانید چند قالب به دور پنجره اضافه کنید تا نمای بیرونی جذاب تری داشته باشید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا نور بیشتری در ویلای خود می خواهید یا نه. به این ترتیب می توان اندازه پنجره را تعیین کرد. اما بیشتر ویلاهای مدرن از پنجره های عریض استفاده می کنند تا مقدار مناسبی از نور طبیعی را در داخل ویلا ایجاد کنند.

سبک نئوکلاسیک

ویلاهایی با سبک نئوکلاسیک بلافاصله با نمای ستون دار و ایوان جلویی آن قابل تشخیص است و تناسبات رسمی دارد و زیبایی کلاسیک و بدون سن را به نمایش می گذارد.
یکی از کارشناسان و متخصصان اشاره می کنند: “اشکال نئوکلاسیک به معماری کلاسیک یونان و روم مربوط می شود.” “تناسب و بی زمانی این بناها آرامش خاصی دارد.”
این سبک در اوایل قرن بیستم شکوفا شد و به طور گسترده در محیط های نهادی مانند دانشگاه ها و دولت، و همچنین در ساختمان های مسکونی نیز مورد استفاده قرار گرفت. وی ادامه میدهدظاهراً رسمیت و اهمیت آنها نشان دهنده یک سبک زندگی متحرک است، راهی برای تقلید از طبقات بالای اروپا.

عناصر کلیدی در ویلا های سبک نئوکلاسیک

تقارن فرم و تعادل بر سبک نئوکلاسیک غالب است. “خلوص تقارن وجود دارد. بنا ها  در این سبک به ندرت از تناسبات طلایی دور می شوند. ” کارشناسان با اشاره به قانون نسبت یونانی که در هنر و معماری استفاده می شود، می افزایند.ستون های بلند ایوان جلویی تمام قد توسط یک ردیف ستون، معمولاً به سبک دوریک و همیشه به تعداد پشتیبانی می شود. درهای ورودی را با دقت ساخته می شود. درهای ورودی اغلب دارای محوطه تزئینی و پایه هستند، قسمت مثلثی که در بالای ورودی یافت می شود.
پنجره ها با فاصله یکنواخت قرار می گیرند. پنجره ها دارای ارسی دو آویز هستند که اغلب به شش یا هشت شیشه تقسیم می شوند. آنها همیشه به طور مساوی در نمای خانه قرار دارند و معمولاً کرکره ها در کنار آنها قرار دارد.

هزینه های طراحی و ساخت ویلا

از طراحی و سبک های معماری و طراحی داخلی که بگذریم، یکی از موضوعات مهمی که در مراحل ساخت و ساز ویلا وجود دارد، هزینه های مرتبط با آن می باشد. در ابتدا باید بگوییم که در سال های اخیر با توجه به این که قیمت های مصالح و متریال ساختمانی افزایش چشمگیری داشته هزینه های ساخت و ساز و دستمزد کارگران نیز افرایش یافته است. فارغ از این موضوع، مهم ترین مساله، مدیریت هزینه ها می باشد. اگر شما بتوانید هزینه ها را به درستی مدیریت کرده باشید، می توانید با حداقل بودجه ویلایی با کیفیت بالا را برای خود بسازید. اما لازم است بدانید مدیریت هزینه ها نیاز به تخصص و تجربه ی کافی در این زمینه می باشد.

توضیه میشود:

توصیه ما بر این است که اجرای ویلای خود را به مجریان بسپارید. زیرا آن ها به واسطه ی تجربه و تخصصی که دارند می توانند طرح ویلای شما را با حداقل هزینه ها اجرا کنند. گروه معماری واران آرک با دارا بودن تیم اجرایی قوی، آماده ارائه صفر تا صد طراحی و ساخت ویلا می باشد. این مجموعه در پروژه های خود کیفیت و همچنین بودجه ی کارفرمایانشان را در نظر می گیرند و سعی می کنند اجرای پروژه ها در عین کم هزینه تر بودن کیفیتی بالا داشته باشد. شما می توانید جهت برآورد تقریبی قیمت و اطلاع از هزینه های ساخت و ساز با کارشناسان در این مجموعه با شماره های زیر تماس بگیرید.

راههای ارتباطی گروه معماری واران آرک:

تلگرام: VaranArchitect1@ واتساپ :09021301936

 

انواع طراحی ویلا

در این مطلب شما را با انواع سبک ویلا آشنا شدید. برای این که سبک های مختلف طراحی ویلا برای شما ملموس تر و قابل فهم تر شود، نمونه هایی از این سبک ها را برای شما عزیزان آماده ساخته و ارائه خواهیم داد. این نمونه های برگزیده ای از بهترین طراحی ویلا در ایران و سایر نقاط جهان می باشند. شما می توانید از این نمونه ها الگوبرداری کنید و در طراحی ویلای ایده آل خود الهام بگیرید. در ادامه ازشمابرای دیدن تصاویر دعوت می شود

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *