آپارتمان, خانه, طراحی داخلی و معماری مسکونی, مقالات آموزشی

خانه های نقلی و کوچک و چیدمان آنها با استفاده از وسایل کاربردی

چیدمان خانه های نقلی و کوچک آپارتمانی یکی از مواردی است که بایستی در زندگی آپارتمان نشینی امروزی توجه ویژه‌ای به آن داشت. کمبود فضا و نیاز به وسایل ضروری زندگی توجه به این امر را بسیار مهم‌تر نیز جلوه می‌دهد. از همین رو متخصصان صنعت دکوراسیون داخلی به خلق ایده‌هایی پیرامون چیدمان برای خانه های کوچک نقلی پرداخته‌اند؛ محصولات جدیدی که علاوه بر جاگیری کم در فضا، نیازهای روزانه را نیز مرتفع می‌کنند. با ما همراه شده و با چیدمان و دکوراسیون خانه نقلی و وسایل مخصوص آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

دکوراسیون و چیدمان خانه نقلی با ایده‌ها و محصولات جدید و کاربردی

این روزها از وسایلی که جای کمی به خود می‌گیرند، اما کارایی بالایی دارند استقبال زیادی شده است. و روز به روز نیز نمونه‌های جدیدتری از آن‌ها وارد بازار می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید این وسایل را خریداری کرده  و یا با کمک گرفتن از یک فرد متخصص در این حوزه و ذوق و سلیقه خود لوازم جانبی متفرقه ای ابداع کرده و برای دکوراسیون خود مورد استفاده قرار دهید. از جمله این وسایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزهای تاشو
  • تخت‌های جک‌دار
  • مبل‌های میزدار
  • کرکره‌های ریلی
  • عسلی‌های کشویی
  • سبدهای حصیری
  • میزهای صندوقی
  • کابینت در قسمت‌های مختلف منزل
  • کمدهای ریلی قفسه‌ای
  • تخت خواب تاشو کشودار
  • ساخت کفی اتاق به صورت صندوقی

استفاده از میزهای تاشو در چیدمان خانه‌های نقلی

در خانه‌های کوچک و نقلی با بهره بردن از میزهای تاشو می‌توان نهایت استفاده را از محیط داشت. به عنوان مثال فرض کنید شغل شما معماری است و نقشه کشی فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کند، زیرا این کار نیاز به میز بسیار بزرگی دارد. شما نمی‌توانید به خاطر اینکه فضای کافی ندارید از کار کردن منصرف شوید، بنابراین با استفاده از میزهای تاشو می‌توان این مشکل را مرتفع کرد. میزهای تاشو به صورت دیوار به شما این امکان را می‌دهند که پس از اتمام کار میز را جمع کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.

چیدمان خانه های نقلی و کوچک

تخت‌های جک دار و کشویی

در چیدمان خانه‌های نقلی و کوچک با استفاده از تخت‌های جک دار و کشویی شما فضای کافی برای ذخیره کردن لوازم اضافی خواهید داشت. به عنوان مثال شما به راحتی می‌توانید لباس‌ها یا وسایل اضافی که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در صورت عدم نیاز در فصل‌های از سال در زیر این تخت‌ها قرار دهید. تخت‌های جک‌دار به همین منظور طراحی و ساخته می‌شوند. به همین دلیل ارتفاع مناسبی برای قرار دادن وسایل در زیر آن در اختیار شما قرار دارد. همچنین استفاده از تخت خواب مهمان میزبان نیز که در مطالب قبلی توکامگ به طور کامل در مورد آن‌ها توضیحاتی ارائه دادیم، می‌تواند گزینه مناسبی برای یک اتاق خواب نقلی و کوچک باشد.

تخت خواب تاشو جک دار در چیدمان خانه های نقلی

مبل‌های میزدار

توجه به اینکه چه نوع مبلی برای خانه کوچک و نقلی مناسب است اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال مبل‌های میزدار به شما این امکان را می‌دهند که با یک تیر دو نشان بزنید؛ از کاناپه آن برای استراحت و تماشای تلویزیون استفاده کنید و از میز کنار مبل برای صرف غذا استفاده کنید. حتی می‌توان مبلی خریداری کرد که میز آن پس از استفاده به راحتی تا شود و جلوی دست و پای شما را برای رفت آمد نگیرد. ابداعات جدید کار را برای زندگی در خانه‌های نقلی را بسیار ساده کرده‌اند.

کرکره ریلی در چیدمان خانه های نقلی

در خانه‌های کوچک به راحتی می‌توان از کرکره‌های پشت پنجره به منظور رخت آویز استفاده کرد. زندگی آپارتمانی به شما این امکان را نمی‌دهد که در فضای حیاط لباس‌های خود را خشک کنید و از آنجایی که بهتر است لباس‌ها در نور آفتاب خشک شوند، بهترین گزینه برای خشک کردن لباس‌ها در آپارتمان‌هایی که تراس و حیاط ندارند، زیر آفتاب و با استفاده از کرکره‌های تاشو است. می‌توانید از نصاب کرکره‌ها بخواهید این امکان را برای شما فراهم کند که در صورت نیاز از کرکره برای رخت آویز به صورت تاشو نیز استفاده شود.

کرکره های ریلی در چیدمان خانه های نقلی

عسلی‌های کشویی

در چیدمان خانه‌های نقلی می‌توانید از میزهای عسلی کشودار بهره ببرید. در صورتی که میزهای عسلی دارای کشو باشند به راحتی می‌توان از آن‌ها به منظورهای مختلف استفاده کرد. نظم دادن به وسایل داخل اتاق نشیمن یکی از مزایای میزهای عسلی کشودار به شمار می‌رود.

سبدهای حصیری در چیدمان خانه های نقلی

استفاده از سبدهای حصیری می‌تواند در چیدمان خانه های نقلی به نظم دادن فضا کمک فراوانی کند. برای نمونه می‌توانید در سرویس حمام برای لباس‌‌های کثیف و تمیز سبدهای جداگانه قرار دهید. در کتابخانه برای قرار دادن روزنامه‌ها از سبد استفاد کنید. می‌توانید از آن‌ها به منظور نظم دادن به لوازم آرایشی و بهداشتی در اتاق خواب کمک و یا برای سر و سامان دادن به کمدهای لباس بهره ببرید. و بسیاری موارد دیگر که کار شما را در چیدمان و دکور خانه‌های کوچک آپارتمانی ساده‌تر از گذشته می‌کند. همچنین همان طور که در مطلب تزیین خانه با وسایل ارزان نیز اشاره کردیم، استفاده از این سبدها مقرون به صرفه بوده و نیازمند هزینه بالایی نیز نیست.

استفاده از کابینت در خانه‌های نقلی

در چیدمان خانه های نقلی شاید همیشه با خود بگویید که از کابینت فقط برای آشپزخانه می شود استفاده کرد. باید به شما بگوییم استفاده از کابینت های چوبی بهترین انتخاب برای سر و سامان دادن به وسایل است. بر فرض اگر فضای کافی برای قرار دادن وسایل در اتاق خواب ندارید یا کمد لباس وجود ندارد بهتر است از کابینت های چوبی برای این منظور بهره ببرید. همچنین این کندها به صورت آلومینیومی برای فضای سرویس بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کمدهای ریلی قفسه‌ای

در چیدمان خانه‌های نقلی با استفاده از کمدهای ریلی قفسه‌ای می‌توانید با کمترین امکانات از بیشترین مزایا بهره ببرید. زمانی که کابینت‌ساز قصد ساختن کابینت‌ها و قفسه‌های آشپزخانه کوچک شما را دارد به او پیشنهاد ساخت کمد قفسه‌ای به صورت ریلی را با ابعاد متفاوت را بدهید. این کار به شما کمک می‌کند تمام لوازم آشپزخانه را در کمترین زمان ممکن جایگذاری کنید. قرار دادن شیشه‌های ادویه، درب قابلمه‌ها، مواد شوینده و بسیاری کاربردهای دیگر از مزایای کمدهای ریلی قفسه‌دار به شمار می‌روند که نمونه‌ای از آن‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

کمدهای ریلی قفسه ای در چیدمان خانه های نقلی

کف اتاق به صورت صندوقی

در خانه‌های نقلی و کوچک از کفی‌های صندوقی می‌توان نهایت استفاده را برد. به این صورت که در زمان ساخت منزل خود از متخصص این حرفه بخواهید قسمت‌هایی از فضا را به صورت صندوقی برای شما بسازد. این کار سبب می‌شود لوازم جانبی اضافی در کف اتاق به صورت یک انباری جمع آوری شوند. اندازه این صندوق‌‌ها بسته به نیاز شما تعینن و مشخص می‌شوند. بدون شک این ایده بسیار مورد استقبال خانه‌های با فضای کم است و می‌تواند کاربرد بسیاری داشته باشد. البته امکان استفاده از این مورد تنها در خانه‌های غیرآپارتمانی ممکن بود و در خانه‌های آپارتمانی چند طبقه نمی‌توان از آن بهره برد.

کف اتاق به صورت صندوقی در چیدمان خانه های نقلی

شما می‌توانید خود با ایده پردازی‌های خود برترین فضاها را با کمترین ظرفیت ایجاد کنید. پیشنهاد نهایی ما به شما استفاده نکردن از قاب، دکوری و لوازم جانبی بلااستفاده است. فضاهایی که ظرفیت کافی ندارند اگر به شکل ساده‌تری دیزاین شوند مطلوب‌تر جلوه می‌کنند. همچنین از وسایل کاربردی در فضا نهایت استفاده را ببرید. به عنوان مثال استفاده از فضای خالی راه پله‌ها به عنوان جا کفشی یک انتخاب ایده ال و مناسب به شمار می‌رود. امید است راهکارهای ارائه شده مورد استفاده شما قرار گرفته باشند و با بهره‌گیری از سلیقه خود بهترین دکوراسیون داخلی را ایجاد کنید.

بازنشر از توکامگ

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *