اتاق کودک, طراحی داخلی, مقالات آموزشی

فضای مطالعه -ایده های خلاقانه برای طراحی فضای مطالعه کودکان

درس و تکلیف خانه چه بخواهیم و چه نخواهیم یکی از بخش های جدا نشدنی زندگی فرزندان ماست. پس چه کمکی از دست ما برای کمک به آنها برمی آید؟پاسخ های متفاوتی برای این سوال وجود دارند که یکی از آنها، استفاده از دکوراسیون و مبلمان مناسب برای مطالعه فرزندانمان است.در این مطلب 18 مدل چیدمان با جزییات کامل از قبیل کمدها و قفسه ها برای شما تهیه کرده ایم. این چیدمان ها نشان می دهند که چگونه می توان اتاق کودک را حتی اگر فضای کوچکی دارد، برای مطالعه مناسب سازی کنیم. این راه حل ها حتی نشان می دهند که چگونه دو فضای مطالعه مجزا برای خواهر و برادرها تعبیه کنیم تا بدون جنگ به مطالعه بپردازند. پس در ادامه با آرتج همراه باشید تا با هم این چیدمان ها را مرور کنیم.

طراحی فضای مطالعه کودک

از فضا حداکثر بهره را ببرید:

. از نور طبیعی استفاده کنید. سعی کنید میزکار فرزندتان را جلو پنجره قرار دهید تا سطح انرژی او همیشه بالا باشد. کمدها و قفسه هایی هر چند کوچک، کنار میز تعبیه کنید، تا فرزندتان کتاب و وسایل مدرسه خود را در آنها نگهداری کند.

 

نکات طراحی فضای مطالعه کودک طبیعت همیشه سطح انرژی را بالا می برد. سعی کنید در دکوراسیون اتاق تعدادی گلدان و گیاه طبیعی بکار ببرید.

 

ایده های طراحی اتاق کودک

از یک صفحه با سوراخ های منظم روی دیوار استفاده کنید تا فرزندتان هرطور که تمایل دارد طبقات مورد نیاز خود را بچیند. از این طبقات به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

 

میز مطالعه کودک

استفاده از میزهای بدون پایه برای ایجاد فضای مطالعه :

از میزهای بدون پایه استفاده کنید. اینکار مرتب بودن اتاق را تشدید کرده و از بهم ریختگی جلوگیری می کند. علاوه بر این جای پای کافی برای راحتی مضاعف، فراهم می شود.

 

اتاق نوجوان

از ترکیب های قدیمی میز بپرهیزید. همانطور که در تصویر مشخص است، میز بنظر معلق می رسد و از دو طرف امتداد یافته است. از زیر میز نیز به عنوان کمد استفاده شده است.

 

هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر فضایی برای تعبیه قفسه ها وکمدهای مورد نیاز کودکتان در اطراف ندارید، کمدها را بالای میز تحریر جانمایی کنید. همانطور که در تصویر مشخص است، قفسه پایین کمدها با رنگ کف ست شده است و جذابیت فضا را دو چندان کرده است.

 

تختخواب و میز مطالعه نوجوانهمانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کمد و قفسه تنها راه استفاده از فضای بالای میز نیست. می توانید تختخواب را به بالای میز منتقل کنید.

 

چراغ مناسب دکور اتاق کودک

چراغ مطالعه و چراغ دیواری با رنگ و ظاهری مناسب، جلوه ای منسجم به فضا خواهد داد. به انتخاب آنها بها دهید.

 

اتاق کار کودک

یک تغییر اساسی، یک اتفاق مهیج را رقم می زند. این میز که از یک طبقه کتابخانه شروع شده و به یک صندلی زیبا کنار پنجره تبدیل شده است، می تواند تفاوتی چشمگیر در اتاق فرزند شما باشد.

 

کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک

اگر در اتاق کودکتان پنجره ندارید، می توانید خودتان منظره را ایجاد کنید. استفاده از کاغذ دیواری های خاص و جذاب، می تواند به عضلات چشم فرزندتان استراحت دهد.

 

طراحی اتاق کودک کوچک

کمدهای کم عمق راه حل اتاق های کوچک است. این کمدها هم جای کمتری می گیرند و هم دید را نمی بندند.

 

تختخواب نوجواب همراه میز مطالعه

تختخواب های چند منظوره بسیاری در بازار موجود هستند که نیاز شما را در فضای کوچک برآورده می کنند. در این مدل کشوهایی زیر هر پله تختخواب برای افزایش کارایی، تعبیه شده است.

 

زون های مختلف در طراحی

یکی از بهترین راه حل ها برای جدا کردن فضای خواب و فضای مطالعه ایجاد زون های متفاوت برای آنها است. برای اینکار راه های زیادی وجود دارد. اما ساده ترین آنها تغییر رنگ این زون ها است.

 

نور مناسب برای فضای مطالعه اتاق کودک:

نور مناسب به اندازه میز و صندلی حائز اهمیت است. نور کافی و مناسب مستقیما با بینایی کودک شما در ارتباط است، پس توجه به آن از اصول طراحی است. نورهای موضعی را برای کار با کامپیوتر و نورهای ردیفی را برای مطالعه در نظر بگیرید. البته از نور طبیعی برای روز نیز غافل نشوید.

 

فضای مطالعه طراحی شده

یک فضای مطالعه سلب ایجاد نکنید. فضای مطالعه باید جذب کننده باشد. از کاغذ دیواری دعوت کننده و هم چنین وسایل جذاب برای اتاق استفاده کنید.

 

از دو رنگ متفاوت برای کشوها استفاده کنید تا مشخص شود هر کشو برای کدام فرزندتان است. با این کار از دلخوری بین آنها جلوگیری می کنید.

 

طراحی اتاق کودک دختر و پسر

اگر فرزندانتان دختر و پسر هستند، کل اتاق را به دو قسمت با دو رنگ مجزا تقسیم کنید.

 

مفضای مشترک مطالعه نوجوانان

فضای مطالعه فرزندانتان را با ایجاد کتابخانه در مرکز میز جدا کنید.

 

این چیدمان ها تنها بخشی از مدل های متنوع دکوراسیون اتاق کودک را شامل میشوند اگر شما دکوراسیون متفاوتی را برای فرزندتان انتخاب کردید با نظرات خود از خوبی ها، بدی ها و چالش های این چیدمان ها برای ما بنویسید…

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *