پروژه های بازسازی, پروژه های معماری, مقالات آموزشی

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

sh 13
بازسازی خانه باعث تغییر در محیط زندگی و ایجاد تنوع در روحیه ساکنان می‌شود. در واقع با بازسازی منزل محیط زندگی با صرف هزینه کم، تغییرات اساسی ایجاد می‌شود. مراحل بازسازی خانه های قدیمی‌می‌تواند شامل تغییر تیغه بندی دیوارها، کف سازی، اجرای سقف کاذب، تعویض درب کمد دیواری و کابینت های آشپزخانه، کاغذ دیواری، لمینیت، تعویض پنجره ها، تعویض درب ها باشد. علاوه بر این در مراحل بازسازی خانه های قدیمی‌سیستم های سرمایش و گرمایش، تأسیسات و لوله کشی ها، رطوبت دیوارهای منزل هم بررسی می‌شوند تا در صورت وجود مشکل، آن‌ها هم تعمیر شوند.

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

شروع بازسازی خانه قدیمی

برای شروع بازسازی ابتدا از منزل قدیمی‌نقشه تهیه می‌شود و مکان اتاق ها و بخش های مختلف منزل بررسی می‌شود و تغییرات لازم برای کاربرد بهینه منزل روی آن پیاده می‌شود. اگر لازم به تغییر محل دیوار ها باشد، این تغییرات اعمال می‌شود.

سبک دکوراسیون منزل انتخاب کنید.

یکی از مراحل بازسازی خانه ایرانی، لازم است تا سبک دکوراسیون داخلی منزل را انتخاب کنید. برای اعمال تغییرات بر اساس سبک انتخابی اقدام شود. سبک های گوناگونی برای دکوراسیون وجود دارد. سبک مدرن، کلاسیک، روستیک، مینیمال، بوهمیان، سنتی، ساحلی، شرقی و انواع سبک های دیگر. با انتخاب سبک می‌توانید هماهنگی و هارمونی لازم را در بخش های مختلف منزل فراهم کنید.

رنگ آمیزی در مراحل بازسازی خانه ایرانی قدیمی

در مراحل بازسازی خانه ایرانی یکی از بخش های اصلی رنگ آمیزی سقف و کف است. معمولاً در ایران رنگ سفید و طرح ساده بیشتر مورد پسند است. البته در سبک های جدید و مدرن از ترکیب رنگ ها و سبک های جدید رنگ آمیزی هم استفاده می‌شود. رنگ های طوسی، قرمز، آبی و سبز، قهوه ای هم در مراحل بازسازی خانه مورد استفاده هستند. انتخاب رنگ به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد و البته باید متناسب با دکوراسیون باشد.

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

انتخاب دیوار پوش و اجرای آن در مراحل بازسازی خانه

برای پوشش دیوارها انتخاب های زیادی در پیش رو دارید. پنل های دکوراتیو سه بعدی، پوستر سه بعدی، سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی‌ و کاغذ دیواری و بسیاری از گزینه های دیگر، همه از جمله گزینه هایی برای انتخاب هستند که با توجه به سبک دکوراسیون می‌توانید نسبت به انتخاب و اجرای آن اقدام کنید. برای انتخاب بهتر از تصاویر مربوط به اجرای این موارد در منازل دیدن کنید.

تعمیر و اجرای کف‌پوش در مراحل بازسازی خانه قدیمی

کف‌پوش ها در انواع مختلف در بازار وجود دارند. موکت، کف‌پوش سه بعدی، کف‌پوش بتنی، کف‌پوش اپوکسی، کف‌پوش بامبو، کف‌پوش PVC یا وینیل، کف‌پوش لمینت، پارکت چوبی، کف‌پوش سنگ، کف‌پوش موزاییکی، کف‌پوش سرامیکی انتخاب هایی برای کف‌پوش منزل هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند.

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

تغییرات اتاق خواب در مراحل بازسازی خانه قدیمی

بازسازی اتاق خواب بسته به سلیقه فرد استفاده کننده اتاق خواب انجام می‌گیرد. برای اتاق خواب کودکان از رنگ های شاد در رنگ آمیزی دیوار یا کاغذ دیواری، برچسب های دیواری کودکانه و سایر لوازم استفاده می‌کنند. برای اتاق بزرگ‌سالان هم بسته به سلیقه رنگ و کاغذ دیواری انتخاب می‌شود. کمد های دیواری در خانه های قدیمی‌با وجود بزرگ بودن طبقه بندی درستی ندارند و در مراحل بازسازی طبقه بندی مناسب، کشوهای کافی برای کمد طراحی می‌شود. همین‌طور برای درب و طبقات کمد و همچنین دیواره ها از ام دی اف استفاده می‌شود. گاهی اتاق های خانه های قدیمی‌کمد دیواری ندارند و لازم است در مراحل بازسازی خانه قدیمی‌کمد دیواری تعبیه شود. این کمد دیواری باید با توجه به محل قرار گیری طراحی شود. سایر اجزای اتاق خواب هم بر اساس سبک دکوراسیون تهیه و تعبیه می‌شود.

تغییرات آشپزخانه در بازسازی خانه قدیمی

بازسازی آشپزخانه از بخش های مهم مراحل بازسازی خانه قدیمی‌است. آشپزخانه های امروزی به دلیل اوپن بودن تأثیر زیادی در دکوراسیون کل منزل خواهند داشت. بازسازی آشپزخانه امروزه شامل تعویض کابینت ها، رنگ آمیزی، تخریب آرک های قدیمی‌و رابیتس کاری ها، استفاده از کناف در سقف، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه‌جایی لوله کشی ها، کف سازی و کاشی بین کابینت است.

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

بازسازی آشپزخانه به طور کلی هزینه زیادی می‌طلبد برای کمتر کردن هزینه ها می‌توانید به جای بازسازی کلی، نسب به تعمیرات آن اقدام کنید. مثلاً به جای تغییر کابینت ها فقط نمای آن را تغییر دهید و بخش های داخلی را تعمیر و رنگ آمیزی کنید. استفاده از ابزارآلات و وسایل جدید و مدرن، نوسازی کف آشپزخانه، تغییر ارتفاع کابینت ها، ساختن کانتر برای ورودی آشپزخانه، نصب جزیره یا طراحی مناسب سقف آشپزخانه از کارهایی است که می‌توانید برای بازسازی کم هزینه آشپزخانه از آن‌ها بهره بگیرید.

حمام و سرویس بهداشتی در بازسازی خانه

بازسازی سرویس بهداشتی نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود. اگر نیاز به تغییر جای دیوار یا محل روشویی و سرویس توالت وجود دارد، این تغییرات اعمال شود. از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و دستشویی انجام می‌گیرد در درجه اول عایق بندی دیوار و کف ها، تعمیر لوله کشی ها و تأسیسات، اجرای سقف کناف، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها دیوار و بین کابینت ها، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها، جا به جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها است. این تغییرات هم هزینه هایی بالایی خواهند داشت. برای کم کردن هزینه های می‌توانید نسبت به بازسازی وسایل قدیمی‌مثل وان و روشویی و بخش های مختلف اقدام کنید. برای زیبا تر کردن فضای داخلی سرویس بهداشتی از گلدان، حوله های رنگی مناسب استفاده کرد و آراستگی و زیبایی این مکان ها را دو چندان کرد.

مراحل بازسازی خانه به همراه تصاویر بازسازی

بازسازی منزل قدیمی‌باید بر اساس اصول انجام گیرد.

هرچقدر هم که برای بازسازی منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش دارند که با نحوه چیدمان و طراحی داخلی منزل شما دارای هماهنگی و هارمونی باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه جدید شما شود. برای این منظور، شما باید در بازسازی داخلی منزل خود از قبل طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی را در نظر گرفته باشید. همیشه به خاطر داشته باشید که طراحی مبتکرانه و نو در بازسازی داخلی بسیار حائز اهمیت است. برای این کار شما باید طراحی های متنوع و سبک های مختلف را به نسبت فضای خود بسنجید و برای این منظور بهتر است از معماران و دکوراتور های حرفه ای کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *