طراحی داخلی و معماری مسکونی, طراحی دکوراسیون آشپزخانه, مقالات آموزشی

راهنمای خرید پارکت لمینت برای آشپزخانه

خرید کفپوش پارکت لمینت برای آشپزخانه بسیار مهم است. اگر به دنبال پوشش مناسب برای کف آشپزخانه هستید، بد نیست که بدانید پارکت لمینت بهترین کفپوش برای آشپزخانه است. چرا که از میان انواع کفپوش آشپزخانه، پارکت لمینت بهترین و بیشترین مزایا را دارد و استفاده از آن در این فضا، می تواند تا حد زیادی فضای شاد و مدرنی در منزل شما ایجاد کند.

راهنمای خرید:

اما برای انتخاب رنگ پارکت لمینت آشپزخانه چه کنیم؟ از رنگ های تیره و یا روشن استفاده کنیم؟ از چه طرحی استفاده کنیم؟
برای رسیدن به پاسخ این سئوالات، قدم به قدم باید مزایا و معایب هر یک از طرح ها و رنگ های کفپوش پارکت لمینت اعم از روشن و تیره را بررسی کنیم. تا در نهایت به بهترین جواب برسیم. ممکن است که شما بخواهید از یک پارکت لمینت آلمانی استفاده کنید. ولی به درستی ندانید که چه نوعی و با چه طرحی را انتخاب و خریداری کنید.

راهنمای خرید پارکت لمینت برای آشپزخانه

اهمیت انتخاب کفپوش آشپزخانه از آنجاست. که در واقع آشپزخانه محل پخت غذا، نگهداری مواد غذایی در یخچال فریزر و در خانه های بزرگ محل جمع شدن اعضای خانواده جهت صرف نهار و شام است. از این رو می توان گفت که آشپزخانه به نوعی قلب تپنده هر خانه است. در این میان، راه رفتن اعضای خانواده بر روی سطح کفپوش آشپزخانه هم نکته ای است. که از آن نباید غافل شد. هر چه این کفپوش زیباتر، قویتر و بادوام تر باشد. مسلما تاثیر بهتری در ذهن و روحیه اعضای خانواده به خصوص خانم خانه خواهد داشت. بنابراین باید به نکات مهمی در زمینه انتخاب رنگ کفپوش آشپزخانه توجه کنید.

که در اینجا یک به یک برای شما عنوان می کنیم:

– کفپوش پارکت لمینت تیره یا روشن؟

اولین مسئله انتخاب نوع رنگ است و هر یک از این دو حالت مزایای خاص خود را دارند. همانطور که قبلا هم در مقاله چه رنگ کفپوش مناسب فضای خانه است؟ عنوان کرده ایم، اولین مسئله این است که استفاده از کفپوش پارکت لمینت روشن می تواند موجب بزرگ بنظر رسیدن فضای آشپزخانه و برعکس استفاده از کفپوش پارکت لمینت تیره رنگ، موجب کوچک تر بنظر رسیدن فضای آشپزخانه می شود. حال هر یک از این دو را به تفصیل و به طور جداگانه بررسی می کنیم:

راهنمای خرید کفپوش پارکت لمینت برای آشپزخانه

– رنگ روشن:

سطح کفپوش رنگ روشن، نور را منعکس می کند و موجب روشن تر شدن فضای آشپزخانه می شود. چنین فضایی نیاز کمتری به نور خانه (لامپ) دارد. استفاده از کفپوش هایی با رنگ روشن موجب می شود که محیط آشپزخانه شادتر و زنده تر بنظر برسد. اگر این را با رنگ ملایم دیوارها و عناصر دیگر آشپزخانه ترکیب کنید، می تواند به خوبی نتیجه دهد و یک ترکیب مناسب را در نهایت ایجاد کند. البته در ترکیب و هماهنگ سازی این دو عنصر مهم یعنی کفپوش و دیوار آشپزخانه دقت کنید و رنگ هایی که در کنتراست (تضاد) شدید با یکدیگر قرار دارند، به اشتباه استفاده نکنید. در صورت تمایل می توانید  از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید. ولی در حالت کلی می توان گفت که ترکیب کفپوش پارکت لمینت روشن و در و دیوار (و حتی وسایل) تیره رنگ، معمولا ترکیب زیبایی را در دکوراسیون خانه ایجاد می کند.

نکته:

یکی از مزایای استفاده از کفپوش رنگ روشن در خانه به خصوص آشپزخانه این است که می توان آنرا براحتی با رنگ های بکار رفته در عناصر دیگر خانه ترکیب و هماهنگ کرد.

– رنگ تیره:

استفاده از کفپوش پارکت لمینت تیره رنگ بهترین انتخاب برای ایجاد کنتراست (تضاد) در رنگ های آشپزخانه است. می توانید در صورت تمایل از کفپوش پارکت لمینت تیره برای کفپوش آشپزخانه به بهترین نحو استفاده و با استفاده از بکار گیری رنگ های روشن و یا ملایم، در وسایل و دکور آشپزخانه یک ترکیب بسیار خوب را ایجاد کنید. حتی می توانید با استفاده از دیگر رنگ های تیره در دکوراسیون آشپزخانه، فضای مناسب و متنوعی از لحاظ رنگ ایجاد کنید. مثلا ترکیب کفپوش تیره رنگ با رنگ های سفید و یا خاکستری می تواند بسیار جالب توجه باشد. البته در این کار افراط نکنید و از ترکیب چندین رنگ بشدت تیره با هم در این محیط، خودداری کنید. چرا که ممکن است فضای آشپزخانه به دلیل ازدیاد رنگ های تیره، تبدیل به  محیطی کم نور و تاریک شود.

راهنمای خرید پارکت لمینت تیره برای آشپزخانه

– تاثیر گذاری زیاد و موثر:

اگر می خواهید فضای آشپزخانه شما از لحاظ کاربرد رنگ ها، تاثیر گذار باشد می توانید از ترکیب رنگ های ملایم و روشن استفاده کرده و اگر آشپزخانه شما از نوع باز (آشپزخانه اوپن) است، در کنار آن از یک جدا کننده برای جداسازی فضای خاص آن از سالن هال و یا پذیرایی استفاده کنید. این جداکننده ها می توانند یک کمد، دیواره چوبی حتی یک میز دراز نهارخوری و چیزهایی از این قبیل باشد. هر چه از رنگ های روشن تر برای کفپوش استفاده کنید، آشپزخانه اوپن شما بزرگ تر نشان داده خواهد شد و برعکس هر چه تیره تر، فضا جمع و جور تر و کوچک تر در ذهن دیگران نمایان بنظر خواهد آمد.

رنگ تایل های کفپوش:

البته رنگ تایل های کفپوش لزوما نباید یکدست باشد. حتی در مواردی بهتر است برای ایجاد هماهنگی و یک ترکیب مناسب بین رنگ آنها و سایر بخش ها و عناصر دکور آشپزخانه، می توان تایل هایی با رنگ مشابه ولی با درجه کنتراست کم و زیاد و تیره یا روشن از یک رنگ را انتخاب کرد. مثلا در یک آشپزخانه از کفپوش قهوه ای استفاده کرد. ولی ردیف های تایل های پارکت لمینت، یکی در میان قهوه ای پررنگ و قهوه ای کم رنگ باشند.

– هماهنگ کردن رنگ کفپوش و وسایل:

به یاد داشته باشید که لزوما رنگ کفپوش و وسایل آشپزخانه نباید دقیقا همرنگ باشند.  و بلکه بهتر است که در مواردی از لحاظ رنگ متفاوت و یا حداقل میزان روشنایی رنگ هایشان متفاوت باشند. معمولا توصیه می شود که رنگ کفپوش این محیط حداقل دو درجه از رنگ وسایل و تجهیزات آشپزخانه روشن تر و یا برعکس خیلی تیره تر باشد. تا این اختلاف درجه رنگ ها موجب تنوع در چشم افرادی که در آن قدم می گذارند  شود.
تنها در زمانی از یک رنگ برای کفپوش چوبی و وسایل آشپزخانه استفاده کنید. که با گذاشتن یک فرش بتوانید یکرنگ بودن آنها را جبران کنید. برای چنین فضایی و ایجاد فضایی سرشار از رنگ های شاد و زیبا در کنار هم می توانید از کفپوش پارکت لمینت ساخته شده از جنش چوب درخت بلوط و یا چوب ونگه (Wenge) و یا درخت گردو استفاده کنید.

راهنمای خرید پارکت لمینت آشپزخانه

– نفوذ نور و روشنایی بر کف آشپزخانه:

منبع نور عامل مهمی در فضای خانه به خصوص بعضی از بخش ها مانند آشپزخانه است. این نکته مهم را در نظر داشته باشید. که رنگ اشیاء در زیر نورهای مختلف، جلوه های متفاوتی پیدا می کنند. به همین دلیل است که گاهی وقتی یک جنس از قبیل لباس را در مغازه ای برای امتحان کردن می پوشید. و به اصطلاح پرو می کنید، رنگ آن به دلیل نوع نوردهی آن مکان، ممکن است متفاوت از چیزی باشد.  که فکر می کنید و بعدا در فضای نور طبیعی آن لباس رنگش کمی با آنچه که مورد انتظار شما بوده، فرق داشته باشد. این مسئله تاثیر و اهمیت نورپردازی را نشان می دهد.  این نکته را همیشه در نظر بگیرید. که رنگ های تیره نور را جذب و رنگ های روشن نور را منعکس می کنند.

 – بهترین رنگ برای کفپوش آشپزخانه:

سرانجام به این مسئله می رسیم. که بالاخره برای کف آشپزخانه بهترین رنگ چیست. بسیاری از کارشناسان استفاده از رنگ قهوه ای را توصیه می کنند. برای این مسئله نظریات و دلایل مختلفی نیز دارند از جمله اینکه رنگ قهوه ای خود یکی از رنگ های ترکیبی است. و استفاده از آن در کنار رنگ های دیگر می تواند جلوه خاصی به آن محل بدهد. رنگ قهوه ای ضمنا رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد هم هست. و از طرف دیگر طیف این رنگ بسیار وسیع است.  شما می توانید از رنگ قهوه ای کم رنگ تا ملایم و پررنگ در فضای خانه استفاده کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *