طراحی دکوراسیون آشپزخانه, مقالات آموزشی

کانتر آشپزخانه چیست و از چه جنسی انتخاب کنیم ؟

برای داشتن یک آشپزخانه شیک ، داشتن کانتر آشپزخانه در طراحی و ظاهر آشپزخانه و همچنین جنس کانتر
اهمیت زیادی دارد. ، داشتن یک دکور آشپزخانه با کابینت های شیک و کانتر آشپزخانه در دیزاین کلی منزل نیزاهمیت دارد. و جلوه خاصی به منزل میدهد از یک کانتر در آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری و همچین میز کاراستفاده میشود. ، و همچنین روی کانتر میتوان از سینک ظرفشویی و گاز رو میزی را به کار برد ، مخصوصا اگردر خانه فضای کافی برای گذاشتن میز غذا خوری نداشته باشید بهترین گزینه به کار بردن کانتر آشپزخانه در آن است .

معمولا جنس کانتر آشپزخانه از همان جنس کابینت است:

اصولا کانتر آشپزخانه را ازهمان جنس کابینتی که در آشپزخانه به کار رفته است کار میگذارند، و در مواردی نیزکانترهایی هستند که فضایی هم برای نگهداری ظروف آشپزخانه و نگهداری مواد غذایی دارند.اکثر بانوان، معمولا با کمبود فضا و کابینت در آشپزخانه رو به رو هستند که میشود با یک طراحی کانتر آشپزخانه هوشمندانه به این مشکل به بهترین شکل ممکن پاسخ داد. کانتر ها جنس های مختلفی دارند و صفحات مختلفی را میتوان روی آن به کار برد که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد .

جنس کانتر آشپزخانه آذین فضا آراویستا

 

کانتر از قبیل :

  1. کوارتز
  2. گرانیت
  3. مرمر
  4. شیشه ایی
  5. سنگ صابون
  6. سرامیکی
  7. چوبی
  8. ام دی اف
  9. لمینت

 

سنگ کانتر

سنگ های طبیعی مانند کوارتز ، گرانیت و مرمر جزو پر کاربردترین سنگ کانتر هستن ، سنگ گرانیت بیشتر استفاده می شود. چون برای نصبش روی کانتر نیاز به یک تیم حرفه ایی ندارید. .

سنگ مرمر : مانند سنگ گرانیت مقاومت بالایی دارد ، و به دلیل اینکه دارای سطح صیقلی و صاف می باشد باید مراقبت بیشتری شود. و این گزینه برای آن  دسته از افرادی که عادت دارند اغلب کارهای آشپزخانه راروی کانتر انجام دهند مناسب نیست .

کانتر سرامیکی : 

در برابر گرما مقاومت بالایی دارد و دچار لک نمیشود ،اما مزیت اصلی آن این است که در صورت آسیب به سطحش به راحتی تایل های آن را می شود عوض کرد بدون اینکه کل پیشخوان یا همان صفحه ی کابینت  و دکوراسیون منزل شما به هم بریزد .

کانتر سنگ صابون : یک ترکیب ساخته شده در طبیعت است که شبیه گرانیت است. ، این نوع سنگ جنس نرم دارد و با مقادیری کوارتز ترکیب می شود. ، به لحاظ قیمت ارزان تر  و به صرفه تر از انواع سنگ های دیگر می باشد .

جنس کانتر آشپزخانه آذین فضا آراویستا

کانتر شیشه ایی

در آشپزخانه های کوچک کاربرد بیشتری دارد و به خاطر ظاهر شفاف باعث روشن تر شدن محیط پیرامون میشود. و آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهد و  نظافت کانتر شیشه ای هم بسیار راحت می باشد .

کانتر چوبی

اگر میخواهید از صفحه ی کابینت به عنوان تخته ساطور و یا کار استفاده کنید. این کانتر را انتخاب کنیدو نیاز به نگهداری بیشتری در مقایسه با انواع دریگر کانتر دارد و باید هر از گاهی از انواع جلا دهنده ها استفاده کنید .

کانتر لمینت

به لحاظ  بوجه ایی این کانتر مناسب تر و نگهداری از این نوع کانتر خیلی راحت تر است. ، کانتر لمینت در برابر بخار آب و خراشیدگی مقاوم است و برای آن دسته از خانه هایی که دکوراسیون مدرنی دارند ، بسیار مناسب است .

منبع:آذین فضا آراویستا

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *