پروژه های معماری, کلنیک درمانی

طراحی کلینیک آنکولوژی نوزادان Teletón توسط Sordo Madaleno Arquitectos

طراحی کلینیک آنکولوژی نوزادان Teletón توسط Sordo Madaleno Arquitectos
کلینیک آنکولوژی نوزادان

طراحی کلینیک آنکولوژی نوزادان Teletón توسط Sordo Madaleno Arquitectos

از سال 1999 بنیاد Teletón تلاش زیادی برای تأمین نیازهای کودکان معلول انجام داده است. برای کاهش یکی از دلایل اصلی مرگ  و میر در مکزیک ، کلینیک آنکولوژی نوزادان Teletón  برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ایجاد شد. شهر کوئیرارو به دلیل موقعیت مرکزی در کشور و از نظر رشد و نمو بالا ، به عنوان مکان ساخت انتخاب شد.

کلینیک آنکولوژی نوزادان1

مفهوم معماری مبتنی بر ایده زنجیره ای از سلول ها است که حرکات مختلفی را انجام می دهد ، که نشان دهنده اصل بازسازی سلول است. هر یک از این سلول ها با یک حجم نمایش داده شده که در نه بخش ارائه شده اند . پروژه در قالب منحنی  است.

 

کلینیک آنکولوژی نوزادان2

کلینیک آنکولوژی نوزادان3

کلینیک آنکولوژی نوزادان4

کلینیک آنکولوژی نوزادان5

کلینیک آنکولوژی نوزادان6

نمای سایت

در این کلینیک آنکولوژی نوزادان ، هر نما با یک طرح متفاوت نمایش داده شده و دارای یک سری براکت های عمودی است که به عنوان ستون های ساختاری عمل می کنند و نیاز به ستون های داخلی را رفع کرده اند ، همچنین از ورود بیش از حد نور خورشید جلوگیری می کنند. آنها همچنین حرکت هر جلد را برای دستیابی به یک زبان بصری که هویت معماری CRIT (مراکز توانبخشی کودکان – Teletón) است را حفظ می کرده و برجسته می کنند. HITO در یک سایت مرتفع با یک توپوگرافی عایق بندی قرار گرفته که منظره گسترده ای از شهر را ارائه می دهد.

 

ورودی اصلی در مرکز مجتمع قرار دارد و سالن هایی با کاربرد های متفاوت در طبقات مختلف وجود دارد. چهار سطح کلی وجود دارد که سطح بالایی در برخی از بخش ها برای رشد آینده در بخش ها و مناطق شیمی درمانی وجود دارد.

کلینیک آنکولوژی نوزادان8

HITO دارای بالاترین سطح خدمات تخصصی انکولوژی کودکان است و هر قسمت داخلی ساختمان در نه بخش تشکیل شده ، توزیع شده است. این بخش ها شامل تصویربرداری ،پزشکی هسته ای ، رادیوتراپی ، خون ، آزمایشگاه ، آسیب شناسی ، مراقبت های ویژه ، شیمی درمانی و اتاق استراحت و ریکاوری می باشد.

 

کلینیک آنکولوژی نوزادان9

کلینیک آنکولوژی نوزادان10

کلینیک آنکولوژی نوزادان11

کلینیک آنکولوژی نوزادان12

کلینیک آنکولوژی نوزادان13

مساحت کل سایت 45130 متر مربع است که قسمت بزرگی از آن برای یک محیط طبیعی در نظر گرفته شده و بخش دیگری نیز در  آینده گسترش خواهد یافت.

معماران: Sordo Madaleno Arquitectos
مساحت: 13735.0 M2
سال 2013
عکس ها: Jaime Navarro، Paúl Cititrom
تولید کنندگان: Tarkett

منبع : archdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *