شهرسازی و چشم‌انداز, معماری فضاهای عمومی

طراحی و ساخت پارکینگ با ظرفیت پانصد اتومبیل توسط لیزا هیلمیر و استفان بیرك

طراحی پارکینگ
گاراژ پارکینگ4

طراحی و ساخت پارکینگ با ظرفیت پانصد اتومبیل توسط لیزا هیلمیر و استفان بیرك

 خانواده ارنستینگ شاخه ای از صنعت نساجی مستقر در Coesfeld Lette (وستفالن) است. رشد مستمر این شرکت منجر به ایجاد ساختمان های جدیدی شده که مرکز توزیع موجود سانتیاگو کالاتراوا و برونو ریچلین را از اوایل دهه 1980 تکمیل می کنند. معمار یوهانس شیلینگ یک مرکز توزیع دیگر در سال 1999 اضافه کرده است. مرکز خدمات جدید این شرکت که توسط دیوید چیپرفیلد طراحی شده است در سال 2001 به پایان رسید. کلیه ساختمانها در یک محوطه سبز واقع شده اند ، که مسئول آن معمار بلژیکی پیتر ویرتز بوده است.

گاراژ پارکینگ1
در سال 2003 معماران جوان آلمانی لیزا هیلمیر و استفان بیرك در مسابقه معماری برای ساختمان دیگری در پردیس این شرکت برنده شدند: یک پارکینگ چند طبقه با ظرفیت 500 اتومبیل.

 

گاراژ پارکینگ7
در مرز غربی پردیس ، با فاصله از مرکز توزیع جدید ، در دو قسمت مساوی بزرگ گاراژ پارکینگ قرار گرفته است. مجموعه ساختمان های تجاری موجود با ساختار خطی جدید تکمیل شده است. آن مرز پردیس را به منطقه مسکونی مجاور تعریف می کند.

پلان گاراژ پارکینگ1

شکل دو بخش سازه از سیستم دو رمپ پارکینگ تشکیل شده است. دو قسمت ساختمانی یکسان و مشابه ، آینه ای و متقارن ، یکدیگر را در قسمت داخلی  و خارجی تکمیل می کنند. با توجه به این سیستم انتخابی امکان تنظیم تعداد پارکینگ مورد نیاز در مسابقه در قسمت عقب خاصیت L شکل وجود داشت. فضای باز بین مرکز توزیع کالاتراوا و پارکینگ جدید با چمن و چند درخت به طور یکسان ساخته شده تعریف شده است. ورودی و خروجی گاراژ پارکینگ در وسط ساختمان قرار دارد که توسط یک دروازه بزرگ برجسته شده است.

گاراژ پارکینگ8

ساختار بخش اصلی پارکینگ

سیستم دو رمپ پارک استفاده بهینه از فضا را ارائه می دهد. غلبه بر این طبقه در “جاده” های شیب دار 3.2٪ صورت می گیرد. بنابراین نیازی به عناصر اضافی به سمت بالا و عزیمت مانند دوک یا رمپ نیست. شیب دلپذیر فقط 3/3 درصد از طول 127 متر و ارتفاع طبقه 3/3 متر از یک پارکینگ چند طبقه است.

گاراژ پارکینگ
رمپ های ایکس شکل باعث شده درایوهای جداگانه از بالا و پایین رمپها امکان پذیر شوند. دو بدنه رمپ در فاصله 2.40 متر از یکدیگر قرار گرفته اند. شکاف ساختمان برای تقویت فرم یکپارچه و مهمتر از همه برای ایجاد نور کافی در داخل فضای داخلی است. معابر در انتها و مراکز هر رمپ واقع شده است. در داخل شکاف ، دو مجموعه پله قرار داده شده است که از ساختار فولادی است. در نتیجه تمام عناصر مرتب شده در شکاف ساختمان از پانل های توری فلزی ساخته شده اند.

 

گاراژ پارکینگ3
سازه 17.40 متر عرض و 127.12 متر از ستون های فلزی ، تیرهای فلزی و تخته های بتونی پیش ساخته تشکیل شده است. نمای چوب ، یک ویژگی طبیعی را به پارکینگ چند طبقه داده است . جلو باغ حصار واسطه ای ایده آل بین منطقه مسکونی از یک طرف و منطقه صنعتی از طرف دیگر است.

گاراژ پارکینگ2

هر دو قسمت ساختمانی در طول و عرض با چوب های مربع شکل محصور شده است. شبکه روکش فلزی با شبکه ساختمانی هماهنگ شده است. عناصر چوب 4* 10* 10 سانتی متر ، فاصله بین آنها 9 سانتی متر است.

منبع : archdaily

پلان گاراژ پارکینگ
پلان گاراژ پارکینگ1
گاراژ پارکینگ
پلان گاراژ پارکینگ
پلان گاراژ پارکینگ1
گاراژ پارکینگ
گاراژ پارکینگ1
گاراژ پارکینگ2
گاراژ پارکینگ3
گاراژ پارکینگ4
گاراژ پارکینگ5
گاراژ پارکینگ6
گاراژ پارکینگ7
گاراژ پارکینگ8
گاراژ پارکینگ9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *