مقالات آموزشی

آموزش نکات شیت بندی دیجیتال

 

آیا میدانستید که در گروه ما دوستانی هستند که شیت بندی دیجیتال را با بهترین شکل و بسته به درخواست وسلیقه ی شما ام میدهند با کمترین هزینه؟😍😉

گرچه شما نباید کاملاً به نتایج مثبت حاصل از ارائه یک پروژه معماری چشم نواز کاملاً اعتماد داشته باشید ، اما برای برنامه ریزی صحیح آن به روشی که ایده شما را به بهترین نحو برقرار کند ، باید زمان کافی را اختصاص دهید. استاد معماری شما ممکن است صرف نظر از ارائه به شما یک طراحی خلاقانه اعتبار بدهد ، اما مشتری آینده شما ممکن است فقط ارائه را ببیند ، بنابراین این کار را به یک عادت تبدیل کنید ، از همین حالا مهارت های طراحی خود را در تمام جنبه های پروژه خود درگیر کنید. در اینجا ، ما برخی نکات اساسی در مورد چگونگی ایجاد یک ارائه پروژه معماری خیره کننده را به شما می دهیم. بنابراین ، بیایید شروع کنیم

10 نکته برای ایجاد نمونه کارهای معماری برنده

بیشتر بخوانید:
معماران و طراحان
نکات مربوط به صفحه ارائه پروژه معماری
1) اندازه و جهت گیری
بیشتر اوقات اساتید شما را به یک هیئت مدیره خاص و تعداد هیئت مدیره محدود می کنند. در این صورت ، شما باید تأیید کنید که آیا تابلوهای شما باید به صورت Landscape یا Portrait ارائه شوند. شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا هیئت مدیره خود را در کنار هم به عنوان یک صفحه بزرگ ، یک پوستر با اندازه معادل یا به عنوان صفحه جداگانه که به ترتیب دنبال می شوند ، ارائه می دهید.

2) چیدمان
اکنون که پایه ای برای کار دارید ، باید برنامه ریزی صفحه یا پوستر خود را شروع کنید:

• اگر نقاشی های دستی ارائه می دهید ، می توانید برنامه ریزی قبلی را روی یک یا چند ورق کاغذ A4 انجام دهید. سعی کنید برآورد دقیقی از فضای مورد نیاز برای هر نقاشی و فضای بافری که می خواهید در اطراف هر یک از آنها باقی بماند ، انجام دهید.

 

 

• اگر نقاشی های CAD را ارائه می دهید ، ممکن است این کار آسان تر باشد. اگر پروژه خود را بصورت دیجیتالی انجام می دهید ، می توانید نقاشی های واقعی را در CAD Layout یا Photoshop تجربه کنید.
برای سازماندهی نقاشی های خود می توانید از یک سیستم شبکه استفاده کنید. در مورد عرض واحد ، به عنوان مثال ، 6 سانتی متر تصمیم بگیرید ، سپس با استفاده از مضربهای آن ، واحدهای واحدی را برای حاوی نقشه های خود ایجاد کنید ، به عنوان مثال ، 12 سانتی متر برای بافر بافر قاب خارجی ، 36 سانتی متر برای نقشه های اصلی و غیره.

3) قرار دادن و منطقه بندی
به روشی که دوست دارید بینندگان از طریق ارائه شما به گردش در بیایند ، فکر کنید که ابتدا دوست دارند چه چیزی ببینند ، و چگونه پروژه شما را به بهترین وجه درک کنند. به عنوان مثال ، شما ممکن است با تجزیه و تحلیل مختصر سایت شروع کنید ، سپس در صورت لزوم به بیانیه مفهوم و طرح های تشریحی آن بروید.
• اگر مفهوم شما بر اساس فرم است ، ممکن است لازم باشد ابتدا فرم را قبل از طرح نشان دهید ، سپس به سمت طرح بروید تا نحوه کارکرد فرم را فاش کنید.
• اگر مفهوم شما در خود طرح است ، پس می توانید مستقیماً به سراغ طرح بروید و طبق معمول با فرم خارجی ارائه شده نتیجه بگیرید.

نکات طراحی و رندر

4) پیشینه
به یک دلیل “پس زمینه” نامیده می شود. این باید سکویی باشد که بتواند نقاشی های شما را به عنوان کانون اصلی و بدون هرگونه حواس پرتی نشان دهد. برخی از دانشجویان از رندرهای کم رنگ پروژه های خود به عنوان پیش زمینه استفاده می کنند ، اما این می تواند به طور جدی منحرف شود. پس زمینه سفید بهترین است ، زیرا رنگ واقعی پروژه شما را نشان می دهد. برخی ترجیح می دهند از پس زمینه سیاه برای برجسته شدن استفاده کنند ، اما معمولاً خیلی خوب به نظر نمی رسد. ممکن است باعث حساسیت و فشار چشمهای حساس شود.

 

 

 

 

پس زمینه تیره

5) رنگها
روش های زیادی وجود دارد که می توانید پروژه های خود را ارائه دهید ، یکی را که در آن برتر هستید انتخاب کنید و پروژه خود را به بهترین شکل نشان دهد.

1 • نمایش Black & White یا Greyscale وجود دارد که در آن شما علاوه بر سایه و سایه فقط خطوطی با ضخامت های مختلف نشان می دهید.
2 • نمایش مقیاس خاکستری با عنصری از رنگ وجود دارد که در آن شما می توانید یک رنگ روشن را انتخاب کنید ، به عنوان مثال سبز برای چشم انداز و سبز ، در تضاد با نقاشی های معمول ، آکروماتیک.
3 • یک رنگ ممکن است به دو رنگ تبدیل شود که مواد مختلفی مانند چوب یا آجر و شیشه را نشان می دهد.

همه این تکنیک های قبلی خوب کار می کنند اگر در پروژه شما تمرکز اصلی رنگ وجود نداشته باشد ، اما اگر ایده ای در پشت طرح رنگی یا مواد استفاده شده وجود داشته باشد یا جزئیات زیادی وجود داشته باشد که در مقیاس خاکستری گم شوند ، چاره ای نیست

 شما باید پالت رنگ را برای ارائه خود کاملاً رنگ آمیزی یا حداقل گسترده کنید.

ارائه دستی آکروماتیک می تواند از طریق مداد گرافیکی و جوهر باشد و عناصر رنگی را می توان با استفاده از آبرنگ ، نشانگر ، خودکار قلم مو یا پاستل اجرا کرد. برای ارائه دیجیتال ، می توانید از Adobe Photoshop به عنوان رایج ترین ابزار استفاده کنید. شما حتی می توانید با استفاده از برس های قابل بارگیری و ترکیبی از جلوه های زیبایی از فتوشاپ ارائه دستی تقلید کنید.

 

ارائه سیاه و سفید

 

 

 

 

 

ارائه با طرح رنگی در مقیاس خاکستری

 

 

 

 

ارائه رنگی

ارائه رنگی

 

6) سلسله مراتب بصری
قوی ترین نقطه برجسته پروژه شما چیست؟ با آن توجه را از دور جلب کنید. روش های زیادی برای جلب توجه به یک نقاشی خاص ، با استفاده از رنگ یا اندازه وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر ایده اصلی در سطح مقطع شما باشد ، می توانید آن را در مقیاس بزرگ با رنگ های کامل رنگ ، در برابر نقشه های سیاه و سفید ارائه دهید. این مخلوط کردن بین دو روش ارائه رنگ است که در نکته قبلی ذکر شد تا بر خلاف آن تأکید شود.

 

 

رنگ کنتراست سیاه و سفید

 

 

ارائه در زمینه سفید

نکات کلی

7) متن را در صفحه نمایش خود به حداقل برسانید. یک عبارت مفهومی کوتاه و مختصر بنویسید و در صورت لزوم توضیحی بسیار مختصر اضافه کنید. وقت خود را برای ساخت متن توصیفی کشیده تلف نکنید زیرا هیچ کس آن را نمی خواند.

8) هر زمان که ممکن است کلمات را با طرح ها و شکل های ساده گویا جایگزین کنید. از این گذشته ، یک عکس هزار کلمه ارزش دارد. برای شفاف سازی بیشتر تصاویر می توانید از رنگها و کلیدها استفاده کنید.

 

9) از قلم مناسب برای عنوان و متن خود استفاده کنید و ترجیحاً بیش از یک نوع قلم در هر پروژه استفاده نکنید. شما می توانید بین عنوان ، عبارت مفهوم و برچسب گذاری از نظر اندازه متفاوت باشید. فونت های Sans Serif مانند Century Gothic و Helvetica ممکن است برای عناوین خوب باشند. مینیمالیسم نرم و صاف آنها متناسب با طرح های مدرن با تکنولوژی پیشرفته است.


فونت های مختلف

10) سرانجام ، در این کار زیاده روی نکنید.

• تابلوهای خود را با نقاشی و متن در هر گوشه بسته نکنید. کمی نفس بکشید اما نه خیلی زیاد ، به نظر می رسد که الف) شما نتوانستید کار خود را تمام کنید ، ب) برای تابلوهای خود برنامه ریزی خوبی نکرده اید یا ج) به اندازه کافی سخت کار نکرده اید.

• از استفاده بیش از حد از رنگها به عنوان چیزی که باعث حواس پرتی می شود ، استفاده نکنید ، اما همچنین ارائه شما را خیلی سبک و محو نکنید ، یا ممکن است باعث خستگی چشم بیننده شود و از تلاش ضعیف برخوردار شود

 

 

 ترجمه از  تیم واران آرک   از سایت  www.arch2o.com

 

 

 

 ترجمه از  تیم واران آرک   از سایت  www.arch2o.com

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *