پروژه های معماری, طراحی مجموعه های ورزشی, معماری فضاهای عمومی

سالن بدن سازی در یکی از واحد های عمومی مجموعه مسکونی دشت نور در شمال ایران

سالن بدن سازی در یکی از واحد های عمومی مجموعه مسکونی دشت نور در شمال ایران
مجموعه مسکونی دشت نور در شمال9

سالن بدن سازی در یکی از واحد های عمومی مجموعه مسکونی دشت نور در شمال ایران

این سالن بدن سازی یکی از واحد های عمومی مجموعه مسکونی دشت نور در شمال ایران است که امکانات بدن سازی را برای ساکنان فراهم کرده است. خواسته اصلی مشتری ، دو سالن جداگانه در یک توده منحصر به فرد بود که با سایر قسمتهای این مجموعه هماهنگ باشد.مجموعه مسکونی دشت نور در شمال1نمای اصلی این ساختمان از یک جنگل ، تپه های سبز و  آسمان آبی است و این ساختمان چنین منظره ی زیبایی را به نمایش می گذارد.

 

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال2
یکی از ایده های طراحی ، ساخت  پنجره ای با طول زیاد رو به آسمان این بود که بازتابی از آن داشته و همچنین مکانی برای ورود نور باشد. انتخاب چوب به عنوان ماده اصلی نما باعث شده است که ساختمان به طبیعت نزدیک شود.

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال3

این ساختمان در یک فضا به مساحت در حدود 745 متر مربع واقع شده است. طبقه همکف حدود 235 متر مربع است که شامل لابی ، سالن بدن سازی ، حمام ، اتاق رختکن و همچنین یک آشپزخانه است. طبقه دوم حدود 170 مترمربع است و شامل یک سالن دیگر ، حمام ، اتاق رختکن و همچنین مکانی برای نشستن و استراحت است .هدف اصلی طراحی داخلی ایجاد فضایی بود که هنگام انجام ورزش در داخل سالن بدن سازی ، منعکس کننده تمام بدن و شکل ظاهری باشد.

سالن بدنسازی

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال4
ساخت این بنای دو دیواری که از شرق و غرب روبرو هستند ، تلاشی عظیم را در پی داشت. دو دیوار قوسی در ورودی که ایده اصلی بالا آمدن از زمین به سمت آسمان را به وجود آورده است. شیب سقف ها به سه سطح مختلف تقسیم شده است.

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال5

چشم اندازی که ساختمان در آن قرار دارد به گونه ای طراحی شده است ساختمان و ورودی را کاملا مشخص می کند. طراحی چهار ستون چوبی در انتهای ساختمان ، فضایی را برای نشستن و جمع شدن در کنار هم ایجاد کرده است .

 

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال7

ورزش به عنوان فعالیتی که انرژی مثبت زیادی را به شما می دهد و احساس آرامش می کنید ، به طراح داخلی  این بنا کمک کرد تا بتواند با این نگرش ، این ساختمان را از نظر عملکرد درست مثل یک سالن ورزشی طراحی کند.

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال8

مجموعه مسکونی دشت نور در شمال8

ایران
معمار: نرگس نصیری
مساحت: 405.0 متر مربع
سال 2013
عکس ها: شهریار مظاهری

منبع : archdaily

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *