طراحی داخلی, معماری وطراحی داخلی, مقالات آموزشی

مبلمان اداری – سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا

 پس از همه گیری کرونا طراحی مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی دفاتر کار اداری شامل اصلاحات کوتاه مدت ، الگوهای جدید کار و ارتقاء طراحی  برای بلند مدت شد. تا بهداشت را در قلب اهداف طراحی به منظور سلامت کارکنان قرار دهد.

راهکارها برای مقابله باکوید19در مبلمان اداری:

با توجه به اینکه بسیاری از کشورها با احتیاط در جهت رفع محدودیت های ناشی از کووید -19 قدم برمی دارند. بسیاری از کارمندان منتظر زمانی هستند که بتوانند از کار روی میز غذاخوری یا میز کوچک مطالعه خانه خود دست بردارند و به دفتر بازگردند. با این حال در صورت عدم وجود واکسن ، اگر کارکنان بخواهند با خیال راحت به میز کار خود بازگردند.  جنبه های طراحی محیط کار مدرن باید تغییر کند.

استفاده از حفظ بهداشت در قلب  محل کار:

کارشناسان معتقدند این تغییرات می تواند ترکیبی از اصلاحات کوتاه مدت با هدف افزایش اطمینان خاطر کارکنان ، کاهش تعداد کارکنان دفتر در هر زمان و ارتقاء و اصلاحات طولانی مدت طراحی باشد. که بهداشت را در قلب برنامه ریزی محل کار قرار می دهد. .
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
مدیر استراتژی جهانی در شرکت طراحی Unispace ، می گوید: اولین مرحله از سرگیری زندگی اداری شامل ایجاد تغییرات اساسی برای ایمن نگه داشتن کارکنان و کاهش ترس آنها است. ما ممکن است سالها با آنفولانزا زندگی کرده باشیم ، اما این اولین بار است که نسل ما یک بیماری همه گیر را تجربه می کند.

ایجاد فاصله ی اجتماعی با مبلمان اداری آکوستیک:

ایجاد تغییرات در ایستگاه های کاری برای حریم خصوصی و ایجاد آکوستیک ها و پانل های محافظ از جمله تمهیدات کم هزینه برای ایجاد فاصله اجتماعی است.  و این اقدامات با تغییر در ساعات کاری و رعایت تناوب یا بخش بندی کارمندان و انتقال به اتاق های مجزا میتواند تکمیل شود. اما برخی شرکت های طراحی فراتر رفته و علاوه بر تغییرات چیدمان و اقدامات اصلاحی دست به طراحی اداری یا استفاده از مبلمان جدید  در جهت بهبود سلامت و ارتقا کار کارمندان نموده اند. در ادامه باما همراه باشید….

چادر اداری Pod Tent – طراحی Steelcase :

Pod Tent یک  چادر مستقل با قاب آلومینیومی منعطف  با شکل ارگانیک است که علاوه بر تاثیرات پیشگیرانه از کرونا با فراهم آوردن فضایی راحت و خصوصی برای انجام انواع کارهای اداری ، فعالیت افراد را در محیط های باز ایجاد می کند.

حریم خصوصی مدرن در مبلمان اداری

Pod Tent یک ایده کامل برای جلوگیری از حواس پرتی های متداول اداری است. که محیط کار راحت و خصوصی را برای تمرکز یا تجدید قوا فراهم می کند. شکل منحصر به فرد و ارگانیک آن زیبایی بصری قانع کننده و غیر متعارفی را به دکوراسیون  اداری مدرن می افزاید.
افزودن چادر پاد به محل کار مزایای زیادی دارد:

چند منظوره:

به اندازه کافی جادار است تا از میزهای جداگانه یا تنظیمات سالن پشتیبانی کند.

انعطاف پذیر:

جابجایی چادر  به دلیل وزن سبک آسان است و قابلیت تغییر با هر چیدمانی را با توجه به پلان اداری داراست.

جریان هوا:

یک سقف و درب استاندارد در فضای باز تهویه داخل چادر را فراهم می کند
صرفه جویی در هزینه:  مقرون به صرفه است و با روش های سنتی مثل دیوارکشی تفلاوت چشمگیری دارد
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا

سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
اتاقک های مدولار Verandas  – طراحی Spacestor :

یک سیستم اتاقکی مدولار کاملا سازگار ،بسیار قابل تنظیم و ذاتاً پایداربرای طراحی  دکوراسیون اداری است.
در واقع انتخاب هایی که ما در حال حاضر انجام می دهیم بر آینده ما تأثیر می گذارد و این به طور مستقیم در مورد فضاهای کاری نیز صدق می کند. همانطور که ما برای آینده خود سرمایه گذاری می کنیم ، اتاقهای جلسات  و دیوار های سنتی یک چالش هستند.

Verandas

Verandas ؛ یک اتاق معماری مهندسی شده ذاتاً پایدار است. و برای آینده طراحی شده است. مانند همه محصولات Spacestor ، سفارشی سازی آسان و مجموعه گسترده ای از گزینه ها به شما امکان می دهد ظاهری کاملاً سفارشی و در عین حال بر اساس یک چارچوب مقیاس پذیر ایجاد کنید.
تأثیر Verandas بسیار فراتر از محل کار است. این فقط راه حلی هوشمندانه برای اتاق جلسات  یا تفکیک فضای کاری نیست.  و در همه گیری کرونا میتواند  راهکاری نوین برای اطمینان از سلامت در فضای کار باشد.
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا

سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
اتاقک اکوستیک – طراحی Framery

این اتاقک های اداری به رتبه برتر Framery One در استاندارد جدید ISO 23351-1 برای عایق صدا مفتخر است و اقدامات چشمگیری را برای کاهش صدا و سلامت افراد بعد از همه گیری کرونا انجام داده است.
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
آکوستیک صوتی بدان معناست که شما هرگز نگران شنیدن مکالمات خصوصی یا ایجاد مزاحمت برای همکاران خود نباشید. ، حتی اگر در اتاقکی در نزدیکی میزهای باز قرار گیرید. تهویه چشمگیر به شما احساس شادابی و تمرکز می دهد و میزان تهویه در این اتاقک ها از استاندارد  توصیه شده  بسیار بیشتر است و تهویه عالی برای حضور فرد یا افراد در دوران بیماری بسیار کمک کننده است.
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
در Framery One ، تنظیمات هوشمند سبب میشود تا بتوانید به راحتی نور و جریان هوا را تنظیم کنید با استفاده از صفحه لمسی با رزولوشن بالا می توانید اتاق را یه راحتی مدیریت کنید.
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا
اتاقک ها در ابعاد مختلف و به صورت تک نفره، دو نفره و برای اتاق جلسات با تعداد بیشتر قابل سفارش هستند اما  در دوران همه گیری کرونا مدل های تک نفره کاربرد بیشتری دارند.
سه طرح مبلمان اداری خلاقانه و ایمن در برابر ویروس کرونا

منبع: bbc- steelcase-spacestor-frameryacoustic

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *