Interiors, دکوراسیون داخلی منزل, معرفی سبک های معماری, مقالات آموزشی

دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان

دکوراسیون سبک بوهمیان
111

سبک دکوراسیون بوهمیان برای چه افرادی مناسب است؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که ذوق هنری دارید یا از ترکیب نقش و تنوع رنگ در کنار منسوجات در خانه خود لذت میبرید، سبک بوهو بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل شماست.

سبک بوهمیان سبک دکوراسیون داخلی است که در آن رنگ‌ها و نقش‌ها شما را احاطه می‌کنند. بوهو سبکی ساده است که از ذوق هنری درون شما خلق می‌شود و فضایی خاص و منحصربهفرد به معماری داخلی منزل می‌بخشد.
این چیدمان شاید در نگاه اول شلوغ و نامرتب به نظر برسد اما همه چیز در بهترین جای خود قرارگرفته و دنیایی سرزنده و شاداب خلق کردهاند.
چیدمان بوهمی طیف گستردهای از معماری داخلی را شامل می‌شود؛ اما در همه آن‌ها یک چیز حرف اول را می‌زند: سلیقه شما!
اگر می‌خواهید با سبک بوهو بیشتر آشنا شوید و اتاق خود را با این سبک چیدمان کنید؛

سبک بوهمین چیست؟

سبک بوهمیان سبک معماری داخلی است که از بوهمیاییها الهام گرفته‌شده‌است. در واقع این سبک که مملو از طرح و رنگ است به گذشته‌های دوری برمی‌گردد.
بوهو به کسی گفته می‌شود که از لحاظ اجتماعی به نوعی هنجارشکن است. این افراد که به هنجارهای اجتماعی توجهی ندارند؛ سبک زندگی ساده را ترجیح می‌دهند.
بیشتر نویسندگان، هنرمندان و مهاجران در تولید سبک بوهمیان نقش داشتند و این چیدمان را نوعی دکوراسیون کولی‌وار می‌دانند. کولیهایی که از بوهمیا (منطقه‌ای در کشور چک) به اقصی نقاط جهان مهاجرت کردند، این سبک زندگی را با خود به همه جا بردند.
سادگی استایل بوهو (Bohemian) در کنار نقش و طرح‌های رنگارنگ آن توجه همه را جلب کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین دکوراسیون‌های داخلی شد.
سبک بوهمیان سبک دکوراسیون داخلی است که شما را به زیبایی در کنار آرامش دعوت می‌کند. در واقع بوهم یک استایل و سبک غیرمتعارف از چیدمان وسایل خانه است و عناصری مثل بافت‌های لایه‌لایه، تکه‌های پارچه و عناصری از طبیعت در آن نقش دارند.

برای چیدمان اتاق و منزل به روش بوهمی چه باید کرد؟

قلب چیدمان بوهمی ترکیب است. اجزای خانه در ترکیب با یکدیگر به‌کار می‌روند و رنگ و استایل اجزا محدودیتی برای ترکیب آن‌ها ایجاد نمی‌کند.
ترکیب اجزایی که بافت، شکل و طرح‌های مختلفی دارند در کنار هم زیبایی خاصی به چیدمان بوهمیان اتاق شما می‌دهد.
رنگ‌ها و نقش‌ها جز جدانشدنی چیدمان بوهو هستند. از رنگ‌های تند و شاد نترسید. طرح‌های شلوغ جلوه‌ای خاص به چیدمان منزل شما می‌دهند و احساس رهایی را با خود به‌همراه دارند.
نقاشی‌های دیواری بزرگ، پارچه‌های طرح‌دار، گالری انواع عکس‌ها روی دیوار از کوچک تا بزرگ، همگی منزل شما را به دکوراسیون بوهمی نزدیک می‌کند.
در سبک بوهو هیچ قانونی وجود ندارد. میتوانید یک تم رنگی را در ذهن نگه دارید و اجزا را با توجه به آن در کنار یکدیگر قرار دهید.

سبک دکوراسیون بوهو

رنگ‌ها در دنیای بوهمین از زیبایی یکسان و بی‌نظیری برخوردارند، پس در استفاده از آن‌ها احتیاط نکنید، رنگ‌ها معجزه دکوراسیون بوهمین هستند.
اگر به رنگ‌های تند روی دیوار اتاق علاقه‌ای ندارید؛ لازم نیست نگران باشید، دیوار سفید منزل شما می‌تواند با انواع طرح‌ها و نقوش بوهمی پوشیده شود که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.
در کنار طرح‌ها و نقش‌ها، پارچه و منسوجات از ویژگی‌های بارز معماری بوهمین است. پارچه‌های سوزن‌دوزی شده یا آینه‌کاری، پارچه‌های گلدوزی‌شده و انواع منسوجات دیگر، منزل شما را به یک بوهمین واقعی تبدیل می‌کند.
در ادامه ویژگی‌های مهمی که در سبک بوهمیان لازم‌است؛ بدانید آورده شده‌است.

پارچه در سبک بوهمیان چه نقشی دارد؟

پارچه‌ها و منسوجات در سبک بوهمیان جایگاه ویژه‌ای دارند. پارچه‌ها اثر هنری شما را تکمیل می‌کنند. البته بهتر است به فکر هماهنگ‌بودن آن‌ها نباشید.
ویژگی اصلی چیدمان Bohemian که از کولیان شروع شد و به سراسر جهان رفت؛ سادگی و راحتی در ترکیب رنگ‌ها و جنس‌هاست. در واقع هر جزئی از اتاق شما باید از نقطهای از دنیا به این اتاق کوچک سفر کرده‌باشد.
در این سبک از معماری داخلی هر گوشه از اتاق یادآور نقطه‌ای از دنیاست. پس پارچه‌های کوسن‌ها می‌تواند متفاوت باشد.
برای تزئین خانه به شیوه Bohemian می‌توان ۱۰ کوسن با پارچه‌های مختلف داشت که هرکدام جنس، رنگ و اندازه متفاوتی دارند.

پارچه در سبک بوهو
پارچه‌ها نقشی اساسی در سبک بوهم دارند و به نوعی بیشتر آن‌ها کهنه و قدیمی به نظر می‌رسند چرا که مسافری از دیار دور هستند.
همانطور که گفتیم سبک بوهمیان سبک معماری داخلی است که باید اجزا را هنرمندانه و جسورانه انتخاب کنید. پس به سمت پارچه‌ها و منسوجات دست‌ساز بروید.
مکرومه‌دوزی، آینه‌کاری، سوزن‌دوزی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، چاپ‌دستی و هزاران هنر دیگری که روی پارچه‌ها انجام می‌شود؛ ایده‌ای مناسب برای استفاده از پارچه در این سبک است.
پارچه‌هایی که نقش‌های فرهنگی و هنری نقاط دنیا را یادآوری می‌کنند؛ بهترین انتخاب برای دکوراسیون بوهمیان است.
علاوه بر این پارچه‌ها به عنوان پس زمینه یا تابلو هم روی دیوارها به کار می‌روند. نکته مهم در استفاده از پارچه‌ها در سبک بوهو ترکیب جسورانه آن‌ها با یکدیگر است.

کاربرد پارچه در سبک بوهمی

کاربرد پارچه در سبک بوهمی

سبک بوهمیان سبک دکوراسیون داخلی است که رنگ‌ها را به بازی می‌گیرد. رنگ‌ها جز جدانشدنی از این معماری داخلی هستند.
رنگ‌های پر جنب و‌جوش و جسورانه در این سبک حرف اول را می‌زنند و اگر می‌خواهید یک بوهمین واقعی باشید نباید در استفاده از رنگ‌ها وسواس داشته‌باشید.
با این حال بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند دیوارهای اتاق سفید باقی بماند. دیوارهای سفید در کنار اجزای دیگر مثل مبلمان و اکسسوریهایی که رنگ‌های تند و روشن دارند؛ نمایی جذاب به منزل بوهمی شما می‌دهد.
سبک بوهمیان شما را در به‌کار بردن رنگ‌ها محدود نمی‌کند، پس لازم نیست؛ نگران ترکیب رنگ‌ها باشید. با این حال رنگ‌های گرم محبوبیت بیشتری در این دکوراسیون دارند.
قرمز، نارنجی و قهوه‌ای روشن را نمی‌توان از معماری Bohemian گرفت. رنگ‌های گرم به طبیعت سرزنده و شاداب بوهم نزدیک تر هستند و انرژی زیادی را به خانه شما می‌آورند.
معمولاً رنگ قرمز را برای فرش‌ها در نظر می‌گیرند و با مبلمان قهوه‌ای و نارنجی ترکیب می‌کنند، اما ترکیب رنگ‌ها بر عهده ذوق هنری شماست. در این دکوراسیون قانونی وجود ندارد.

رنگ در دکوراسیون بوهو
در کنار رنگ‌های گرم، رنگ‌های تیره‌تر آبی و خاکستری نیز در کنار رنگ‌های روشن و تند جلوه‌ای خاص ایجاد می‌کنند.
آبی، سبز و زرد در کنار یکدیگر از ترکیب رنگ‌های محبوب سبک بوهمیان است و آن را در بیشتر اتاق‌های این دکوراسیون می‌توان دید.

رنگ‌های جذاب در سبک بوهمین

بهترین ترکیب رنگ سبک بوهمی
علاوه بر رنگ‌های روشن و گرم، رنگ‌های خنثی نیز در این سبک جایی برای خود باز کردهاند. ترکیب رنگ‌های خنثی با جزئی که رنگی گرم‌تر دارد مثل کرم یا قهوه‌ای، ظاهری جذاب و منحصربه‌فرد به منزل بوهمین شما می‌دهد.

رنگ پرکاربرد در سبک بوهو

اکسسوریهایی که به دکوراسیون بوهمی اضافه می‌شوند

اکسسوریها را یکی از ویژگی‌های مهم این سبک می‌توان دانست. بوهمین یعنی از هر نقطه دنیا یادگاری یا نماینده‌ای در اتاق شما وجود دارد. درنتیجه نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، صنایع‌دستی و کارهای هنری اتاق Bohemian شما را میپوشانند.
سبک بوهمیان سبک معماری داخلی هنرهای زیباست! در هر گوشه از اتاق یک اکسسوری یادآور خاطرات شما از سفرهاست. ظروف چینی ناهماهنگ روی میز، جعبه‌های کوچک و بزرگ، صنایع دستی شهرهای مختلف و… همگی میتوانند بهترین اکسسوریهای یک منزل بوهمین باشند.
مهم‌ترین اکسسوریهایی که در تمام اتاق‌های بوهمی دیده می‌شوند دریم‌کچر، انواع گلدان، گیاهان و تابلوهای نقاشی است.
دیوارهای اتاقی که به سبک بوهم تزئین شدهاند؛ فضایی را خالی نمی‌گذارد و از کوچک‌ترین فضاها برای نشان‌دادن قطعه‌ای از دنیا استفاده می‌کند.
گیاهان را می‌توان با ارزش‌ترین اکسسوری سبک بوهمیان دانست. گلدان‌هایی که با سبک‌های نامتعارف از تمام قسمت‌های خانه آویزان شده‌اند؛ انرژی مثبت را در تمام خانه شما پخش می‌کنند و این یعنی یک بوهو واقعی!

سبک دکوراسیون بوهمیان برای چه افرادی مناسب است؟
دریم‌کچر که افسانههای زیادی درباره آن وجود دارد نیز از اکسسوریهای مورد علاقه بوهمیان است. شاید با این دست‌ساز کوچک بتوانید رویاهایتان را در دست‌ها لمس کنید.
در کنار اکسسوریها از لامپهای ریسهای استفاده کنید. ریسههای نور زیبایی خانه شما را بیشتر کرده و آرامش خاصی در غروب روزهای سرد و گرم به خانه شما می‌آورد.

اکسسوری سبک بوهمیان
تابلوها نیز در تمام نقاط خانه بوهمین قرار می‌گیرند. دیوارها مانند گالری عکس‌های شماست. نقاشی‌ها نیز در میان عکس‌ها جذابیت گالری دیواری شما را بیشتر می‌کند. برای انتخاب نقاشی‌ها جسورانه‌تر عمل کنید. بوهو یعنی هنجارشکن! پس نگران تصاویر نامتعارف نباشید.

تابلو نقاشی در اتاق بوهمین

مبلمان و فرش در چیدمان بوهمیان

چوب یکی از عناصر پرکاربرد در سبک بوهمین است. در نتیجه مبلمان‌هایی که پایههای چوبی دارند؛ انتخاب بهتری برای این معماری است. می‌توانید به راحتی یک تخت چوبی را به وسیله پارچه‌ها و کوسن‌ها به مبلمان بوهمی خود تبدیل کنید.
در کنار عناصر چوبی، مبلمان‌های کم ارتفاع که حس راحتی بیشتری می‌دهند؛ انتخاب مناسبتری برای تزئین به سبک بوهمی هستند. مبل‌ها بدون وجود کوسن‌ها در بوهو جایی ندارند. پس کوسنهای رنگارنگ را فراموش نکنید.
در کنار مبل راحتی وجود صندلی‌ها و بالشت‌های بزرگ جذابیت تزئینات شما را بیشتر خواهدکرد.

سبک دکوراسیون بوهمیان برای چه افرادی مناسب است؟
سبک بوهمیان سبک دکوراسیون داخلی گرم با رنگ‌های شاد و تند است که فرش‌ها نقش پررنگی در آن دارند. فرش‌ها رنگ را به اتاق شما اضافه می‌کنند و تزئینات بوهمین شما را تکمیل می‌کنند. فرش‌ها نیز مانند سایر اجزای این سبک نامتعارف هستند.
طرح فرش‌های بوهمی تقارن خاصی را دنبال نکرده و معمولاً رنگ‌های گرم و قرمز در آن‌ها دیده می‌شود. با توجه به تم رنگی اتاق بوهمی خود می‌توانید رنگ‌های مختلفی برای فرش درنظر بگیرید ولی فراموش نکنید گلیم‌ها و فرش‌های دست‌بافت در اولویت هستند.

سبک دکوراسیون بوهمیان برای چه افرادی مناسب است؟

کلام آخر

بوهمیان سبکی است که شما را به رهایی، آرامش و خارج شدن از چارچوب‌های مرسوم دعوت می‌کند. دکوراسیون خانه به این روش رنگ‌ها را به شما هدیه می‌دهد و انرژی زیادی به ارمغان می‌آورد. بوهو را می‌توان سبکی از زندگی دانست که در آن آرامش ذهن اولویت اول است. اگر آماده آرامش هستید این دکوراسیون را به منزل بیاورید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *